Langhelg = marerittet for alkoholikere

Til vanlig på slike langhelger måtte en planlegge godt for å ha nok alkohol til alle dagene, og disse røde dagene var våres verste fiende da ølsalget ikke var åpent som normalt, med alt stresset som fulgte med og den evige leiten etter rusen, men nå nyter jeg bare disse helligdagene der min kjære er hjemme fra jobb og vi kan gjøre andre ting. Jeg føler jeg har kommet langt i denne prosessen, men ikke langt nok til å føle meg sikker, det har denne siste tiden vist meg. Jeg er bare ett menneske og triggerene er overalt. Heldigvis har det gått så lang tid siden jeg sluttet at jeg klarer å være rasjonell oppi det hele og klarer å stå imot. Jeg forstår veldig godt dem som sprekker oppi det hele, det ville jeg også gjort for lenge siden om det ikke hadde vært for alle disse elementene i livet mitt som holder meg tilbake. Det er vanskelig å slutte å ruse seg når man ikke har disse tingene som får deg til å reflektere over om det er verdt det. Jeg er en av de heldige som har alle disse tingene som gjør at jeg ikke går tilbake, og jeg har jobbet ganske så hardt for å få disse tingene inni livet mitt, for ellers hadde dette blitt tyngre og jeg hadde nok ikke hatt tjangse når ting virkelig butter imot.

Det er deilig å ha mange mennesker som virkelig tror på meg, det er uvant å ha det ansvaret som ligger på meg, for jeg ønsker jo ikke å skuffe. Det er godt å vite at jeg har støtten til så mange når jeg har det skikkelig tungt, og mange er bare en telefon unna. Jeg er vant med å klare meg helt aleine, ikke snakke med noen om hvordan jeg har det, så dette er en veldig stor overgang for meg. Selvom det er vanskelig å se det nå, så har jeg holdt kjeft i 32år, og aldri åpnet meg om noe som helst. Jeg har vært vanskelig å komme innpå, så at jeg nå sitter på åpen blogg og blottlegger de nærmeste tingene forundrer meg stadig. Det føles lettere når ting er sagt høyt, som om de letter fra skuldrene mine og jeg klarer å gå videre uten å bære byrdene med meg, og jeg tenker det er mye bedre enn det jeg har gjort før, som aldri har ført til noe godt.

Det er hærlig sommer ute, og det er 1.Juni! En helt ny måned som tyder på at sommeren kommer for fullt og vi har masse spennende å se frem til <3 jeg og min kjære har vært sammen i ett år og vi prøvde også i fjord å slutte med denne rusen, men i September sprakk vi igjen, så jeg var faktisk edru hele sommeren i fjord også! Viss jeg hadde klart å holde meg den gangen, hadde jeg sluppet skaden i ryggen og hadde kansje vært friskere enn noengang nå, men jeg var bare ikke bestemt nok den gangen. Jeg sluttet å drikke for andres del den gangen, og det kan aldri gå så lenge man ikke er bestemt i hjertet og sjelen sin. Denne gangen har jeg ingen planer om sprekk, og jeg har klart meg forholdsvis godt alle disse månendene uten rusen. Sommeren handler ikke lenger om øl og fest, den handler om bilkjøring, vennskap og arbeid for å lette andres situasjoner. Det gir meg mye mer glede i sjelen dette, og jeg slipper fyllesjuka også i varmen! Ikke minst!

Ha en fantastisk dag i varmen <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg