Klare for en ny epoke, vi er klare for smått i hus!

Ett liv uten er intet liv.

Etter at mamma drev massemord her i huset og vi kom hjem til ett dødt akvariet har noe manglet, noe vesentlig i livet er borte og jeg kjenner abstinensene når det ikke er dyr i hus. Vi har en katt som liker og være mest ute eller ligge på loftet og sove, det er ikke mye selskap i han og man merker at vi mennesker bare er folk som bor i samme huset som han. Han trenger oss ikke på en måte. 

Aldri før har jeg hatt akvariet, jeg har rett og slett ikke hatt denne interessen men etter og ha hatt det en stund merker jeg hvor avhengig man blir. Jeg liker og ha noe og styre med og denne roen dette skaper savner jeg virkelig. Nå er er vi klare til og bygge opp stammen igjen og skaffe oss nytt akvariet i hjemmet! 

Vi har også snakket om hund i snart 2år, vi har vurdert dette over lang tid og har bestemt oss for og vente en stund til. Jeg for min del har aldri hatt hund før og jeg må finne den perfekte hunden for plassen vi har rundt oss. Jeg ønsker ikke og ha en stor hund, da dette ville være dyreplageri i den lille leiligheten og det viktigste er at hunden trives. Dette valget tar vi på ytterst alvor! 

Å skaffe seg hund er ett like stort valg som og velge og få barn, ansvaret man tar på seg er enormt og vi er usikre på oss selv ennå. Vi trenger litt mer tid i tenkeboksen men den store drømmen er og ha en hund i hus! 

 

Behovet for og ha noe og ta vare på har vokst frem, nå som vi vet at vi faktisk er i stand til og gjøre det. Det er en del av denne prosessen med og leve ett rusfritt liv. Nå som vi har kontrollen på de fleste områder i livet ønsker vi og berike familien våres med ett nytt medlem, vi har nok kjærlighet og gi men skal bruke god tid på dette viktige valget.

Gleder meg til og ta dere med på denne prosessen, med og skaffe både akvariet men ikke minst å velge ut hund! dette blir spennende! 

 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. For meg virker det som at dere står stødig med gode verdier! At dere har ønsker om hund/dyr, men innser at ansvaret samt tidspunktet kanskje ikke er optimalt er så fint å lese! Mange kaster seg ut i det uten å ha reflektert over problemstillingene slik jeg opplever dere har gjort, og da er dere mange steg foran andre ❤ Håper dere kan få andre til å tenke likt, dyr har det ikke godt om de blir forsømt eller satt ut for å dø pga det passet ikke inn i livet seks måneder senere. Dere er rollemodeller innenfor flere områder etterhvert! Så bra at dere også får leke litt nisse og gjøre godt for andre. Stå på, dere gjør så mye riktig ❤

      1. Dette valget er stort og ikke noe man skal ta lett på. Det er på lik linje som og få barn sammen og aldri i verden skulle de gå utover ett dyr om det skjærer seg på noen måte. Det er mange ting som må tenkes igjennom på forhånd og en lang prosess ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg