Kast bekymringene i boss og start og leve litt!

Jeg tror at grunnen til at jeg har klart og komme hit jeg er i dag er at jeg aldri har vært en bekymret sjel, jeg har tatt livet på sparket og alltid sett etter muligheter isteden for problemer. Det er klart det høres rart ut at ett menneske som har hatt angst siden hun var 5år sier noe slikt, men min angst har aldri vært i sammenheng med bekymringer. 

Når man bekymrer seg bekymrer man seg alltid for noe som aldri skjer, ALT annet skjer men ikke akkurat det du går og bekymrer deg over. Å ta livet litt som det faller seg er noe alle har godt av å lære litt mer om, meg selv inkludert. Vi kan faktisk ikke kontrollere noe som helst, foruten oss selv så jeg tenker at å senke skuldrene litt og velge og leve faktisk kan gjøre underverker.

Det er klart at målet ikke kan være og være fullstendig bekymringsløs, men og velge kampene sine med omhu. Å lære dette har gjort livet mitt mye enklere og jeg ønsker og vise dere en sirkel som har hjulpet til og gi slipp på unødvendige problemer og tankekjør! 

Nå får jeg ikke laget en sirkel her, men skal forklare med ord! 

Du har ett problem

  • Tenk igjennom hva du kan løse her og nå
  • Tenk igjennom hva du trenger hjelp til for og løse problemet
  • Tenk igjennom hva du må arbeide med for og løse det
  • Tenk igjennom hva du faktisk bare må leve med

 

 

Det er så enkelt og så vanskelig på samme tid, men dette har gjort meg langt mer løsningsorientert enn før. Prøv og se om dette er noe du kan få bruk for i hverdagen.

Å fokusere på viktige bekymringer som er reelle kan luke ut alle disse tidstyvene, disse som krever energi og som man ofte faktisk ikke en gang tenker over før man retter fokuset mot det. Den eneste dagen vi har kontroll over er akkurat her og nå. 

Ha en fantastisk dag videre kjære alle sammen!

 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg