Jeg virker sikkert selvopptatt, men vit dette før du dømmer

Dagens lærdom: alltid prøv og snu det negative til det positive. 

Denne dagen kunne blitt en dårlig dag for meg, og jeg kunne sittet og dratt meg selv ned i selvmedlidenhet. Jeg tok ett valg da jeg våknet i dag om å gjøre denne dagen til det beste jeg kunne og jammen klarte jeg det! i kveld har jeg hentet en hærlig kasse med bakevarer og kjørt rundt som jeg har gjort hver eneste lørdag nesten siden i februar i fjor! 

Hver eneste lørdag (nesten) har jeg fått telefonen ifra bakeren som jeg ofte gjør, og vi har en intern spøk om at jeg slipper og drikke i helgene når jeg blir opptatt med å kjøre rundt disse herlighetene til mennesker som virkelig fortjener det. Det koster meg bare bensinen og jeg får SÅ mye igjen! denne ordningen har reddet meg mang en gang ifra kjedsomheten og tomheten man ofte kan føle på i helgene når man kutter rusen. Det har kommet til ett punkt der jeg har måttet innse at jeg nå blir uføretrygdet og den eneste måten jeg kan holde motet oppe på er å se på disse frivillige arbeidene som “min jobb”. 

Ofte kan jeg sikkert virke overfladisk og selvopptatt bak denne bloggen. Jeg skriver mye om meg selv, men jeg prøver å gjøre alt jeg kan for dem rundt meg og dem jeg setter pris på igjennom slike småting som å komme på døren med bakevarer på kveldene.

Det er småtingene i hverdagen jeg kan bidra med, og ikke disse store tingene… av og til kan bare en samtale hjelpe eller en tur i bilen. Det jeg virkelig brenner for er ikke denne bloggen i den store sammenhengen, jeg brenner skikkelig i sjelen for alle individene rundt meg som ikke har det så bra alltid. Det er disse jeg ønsker og gjøre en forskjell for og disse lesertallene eller blogginnleggene mine betyr egentlig ingenting om dem rundt meg ikke har det bra. 

Det kan sikkert virke som om jeg er oppmerksomhetsyk og ønsker fokus på meg selv, og noe av dette stemmer men egentlig så betyr denne oppmerksomheten bare en ting for meg! jeg får fokuset på denne prosessen og hvor jævlig vanskelig den kan være til tider, jeg ønsker også og dele disse oppturene for og vise mennesker som kommer bak meg at det faktisk nytter! det er så mange som gir opp denne kampen og jeg forstår det så inderlig godt! så mange ganger har jeg vært så nærme og bare gi opp det hele og gi etter for savnet etter rusen eller behovet for disse pausene den ga, MEN på grunn av at jeg får tømt meg på denne bloggen og sagt det høyt så sprekker jeg faktisk ikke! 

Jeg er ei jente som ALDRI før har åpnet meg! min ruskurator har kjent meg i 10år uten å klare og komme innforbi denne tykke muren jeg har bygd meg opp. Jeg har alltid hatt forsvaret foran meg og aldri noensinne sagt til noen at jeg behøvde støtte eller hjelp, jeg har alltid gått med munnen lukket og ett falskt smil om munnen. Først nå våger jeg og fortelle dere mine innerste tanker og for første gang får jeg positiv oppmerksomhet og ikke negativt som i alle disse årene. 

Jeg virker sikkert av og til som ett menneske som er opptatt av meg selv, men innerst inne brenner hjertet mitt for alle som sitter uten håpet der ute, jeg ønsker og nå hver enkelt og skrike ut at jeg har klart dette her, og at det finnes en vei ut.. Jeg har kjent på hvor ensomt det kan være når man sitter med alt selv. 

Dette her er så jævlig viktig! ikke for meg selv, fordi jeg klarer og holde meg rusfri uten, men for de menneskene som faktisk finner nytte i en slik blogg og nytte i at noen andre er så åpen som jeg er…. Jeg vet at jeg hadde satt pris på dette selv da jeg slet og ikke kom meg ut. 

Jeg har mistet så mange, ja jeg har faktisk mistet så mange at jeg i en periode følte at alle døde rundt meg, jeg makter ikke å miste flere uten å vite i hjertet mitt at jeg har prøvd alt jeg kan og faktisk gitt mulighetene til dem som ønsker det. 

Så lenge jeg legger meg med ett lett hjerte og god samvittighet, så bryr jeg meg ikke om noe annet. Jeg vet jeg gjør det riktige for det sier hjertet mitt hver eneste rusfrie dag på denne planeten. 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Du bør faktisk være selvopptatt – syns eg!
      Det du gjør for deg selv er helt enestående og du bør faktisk tenke på deg selv, og ditt ve og vel 🙂
      Du kjemper en kamp mange ikkje noen sinne vil skjønne hvordan er, du utfører en bragd!
      Eneste eg kan sammeligne det med for meg selv er når eg stumpet røyken for 2 år siden, og det er kun en fis i havet kontra det du gjør. Det å hjelpe andre gjør så godt for en selv, eg vet, for eg gjør en del av det selv. Det gir i allefall meg en gledesrus så akkurat der kan eg skjønne deg <3
      Leser deg av og til, og av det eg har lest er min mening at du har en viktig blogg, du har et viktig budskap som sikkert mange kan ha nytte av og det GLEDER meg å se hvor langt du har kommet bare ved å lese denne bloggen 🙂
      Fortsett i samme gode spor <3

      Klem Vibbedille 🙂

      1. Når det kommer ifra deg så betyr det ekstra mye! du vet hvor mye jobb en blogg faktisk er, og når den er såpass personlig så koster det litt og sitte og dele. Jeg håper bare noen finner nytten i denne bloggen, da føler jeg at jeg har gjort det riktige. Tusen takk Vibbedille <3

        1. Takk skal du ha 🙂 Ja det er jo jobb å blogge, men når man bruker det som et verktøy for en selv i hverdagen blir det på en måte mindre jobb, fordi den faktisk skaper glede for en selv 🙂 (Det er ikkje alltid det viktigste å tjene de reklamepengene til syvende og sist) Å ha en fin kommunikasjon med de som leser er alfa og omega, da gir man, og man tar 🙂 At noen sitter der ute å ser frem til dine innlegg betyr mye, ikkje tenk på de som f.eks prøver å trykke deg ned – Hvis du tillater det vil de suge deg tom for energi, se på det postive for det gir deg den gode næringen som me trenger for at hverdagen skal bli god 🙂 Hverdagen er tross alt det viktigste, ja og en god porsjon med kos da 🙂

          Lag deg en fin søndag og kos deg masse <3

          Klem Vibbedille 🙂

          1. Ja hadde jeg ikke fått så mye igjen for bloggingen så hadde jeg nok aldri begynt. Jeg har ennå ikke tjent en eneste krone på bloggingen, så det har aldri vært motivasjonen min, terapien jeg får er verdt mye mer enn penger. Du er god <3

    2. Å legge ut om hvilken belastning det er å måtte tilbringe 10-14 dgr i karantene i moderlandet før en får reist videre til USA etter hver bidige svipptur til Dubai, er selvopptatt.
      Å påta seg de belastninger som er nødt til å følge det å være et ansikt utad for tørrlagte rusavhengige, er et uselvisk bidrag til samfunnet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg