Jeg skal være med på podcast! Spennende ting i vente!

Det skjer bare større og fetere ting og jeg får muligheter jeg aldri noensinne kunne drømme om! På torsdag skal jeg være med på en podcast og jeg undrer meg over hvordan dette skal gå! Den vil handle om juletiden og lyset vi alle kan spre rundt oss! Jeg vil også få ett spørsmål om hva mitt beste juleminne er og det eneste jeg kommer på er den tiden da jeg hadde barna mine hjemme med meg og feiret deres første juler, da alt var på stell og livet smilte, før alle problemene mine kom og den gangen det var stabilt rundt oss, den gangen da vi var en familie med alt det innebefatter. Den gangen var jeg lykkelig og uviten om fremtiden som lå foran meg, naiv og ung og visste lite om bakdelene ved livets harde lære, og bare fokuserte på disse to barna jeg en gang var alt for! 

Siden den gangen har jeg ikke hatt en eneste bra jul, og denne førjulstiden har alltid vært ekstra preget av rusen. Det er noe som skjer med oss når det nærmer seg jul, det er allment godkjent og være full og man drikker ekstra mye. Det er en uhyggelig tendens til å skje negative ting rett før jul, det virker kansje slik og det stemmer sikkert ikke men alltid rett før jul får vi dødsbudskaper som kommer helt utav det blå. Jeg tenker sikkert veldig negativt nå, men jeg har jo bestemt meg for å gjøre dette året spesielt og bra! Men denne tiden bringer frem mange minner som jeg har prøvd å fortrenge veldig lenge. 

Det blir virkelig rart at hjemmet ikke er fylt opp med alkohol denne jula, og at jeg ikke stresser med å telle dagene ølsalget er stengt, det har jo på mange måter blitt en tradisjon i seg selv, dette og måtte planlegge flere dager med stengte butikker, og hvor mange ekstra seksere man må ha i hus. Det blir rart å bare fokusere på gavene vi skal handle inn i år, for jeg har faktisk aldri kjøpt julegaver til andre en de jeg feirer sammen med og barna mine, jeg har aldri tenkt på å handle inn gaver til noen, selvom jeg selv har fått massevis. I denne voksne edrue verden så fokuserer jeg på mange ting jeg aldri en gang har ofret en tanke! Som å fylle fryseren og planlegge julehandelen nå som situasjonen er så alvorlig rundt oss, jeg sitter med tanker som jeg aldri noensinne har hatt før, voksne tanker rundt høytiden jeg har brukt så mye krefter på å fortrenge igjennom årene. Det føles viktig i år, og gjøre det spesielt! 

I fjor bestemte jeg meg også for å gjøre den første julen jeg og min kjære hadde sammen perfekt, men jeg endte jo som kjent opp med knekt rygg og innlagt hele jul og nyttår, og jeg føler på mange måter at i år er våres første jul sammen, siden jeg halvparten av tiden var neddopet på sterk morfin i fjor. Jeg har så lyst å gjøre ett oppgjør med denne høytiden, slik at jeg en gang kan kjenne på denne julegleden det virker som om alle andre rundt meg kjenner på, denne kriblingen i magen som jeg hadde som liten, der man genuint gledet seg til denne magiske tiden, jeg savner det! 

Jeg er så ivrig etter å gjøre forskjell der ute, være en person som står opp for andre og som kan gjøre endringer som er viktige, men jeg innser hvor lite makt jeg har og hvor liten jeg er i den store sammenhengen, og det eneste jeg kan gjøre er å sørge for at alle rundt meg har det bra, og bruke denne bloggen som ett viktig talerør for å få ut meningene mine. Jeg har så mye på hjertet, og er så heldig som har dere som ønsker å lære mer om meg og om hvordan det kunne gå så ille som det gjor. Jeg står fortsatt og gir meg aldri! <3 masse kjærlighet <3

Her er gruppa til bloggen på facebook! Meld dere inn og få med dere de nye innleggene og noen overraskelser og videoer ifra hverdagen min! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg