Jeg skal starte rusetterverngruppe i Måløy

Ja! Nå kommer jeg akkurat ifra et kjempeinteressant møte med en klok og hyggelig mann som har valgt det edruelige liv, og har vært beinhard og klart å slutte å ruse seg i alvorlig mange år! Ikke bare har han klart å slutte, men han har ikke falt tilbake og begynt igjen.
Møtet var kjempeinspirerende for meg som har valgt å slutte selv, og det fristet til å fortsette denne veien!

Jeg har blitt spurt om jeg ønsker å starte en slik gruppe i Måløy, der vi møtes en dag i uken, deler tanker og følelser men også der vi har full respekt for hverandre og møter totalt rusfri. Vi kan dele historiene våres sammen, le og gråte, og lære av hverandre uten å gi hverandre råd, men heller en skulder å legge byrdene over på! Det er viktig at en slik gruppe ikke blir til en plass en kommer for å skulle fikse seg selv, men heller en gruppe en går til for å åpne synet, for at andre kan ha erfaringer du selv kan få godt bruk for i din prosess for å bli rusfri. Vi kan lære av hverandre og være der for hverandre 🙂 jeg tror Måløy har godt av en slik gruppe, og er villig til å legge ned en del arbeid for å få dette til, men jeg må vite om interessen for dette er stor nok til at det er verdt ett forsøk 🙂

Jeg tenker møtene blir en gang i uka i ett koselig lokale der det blir servert kaffe 🙂 tar det enkelt og lar veien bli til mens vi går.
Det er 3 hovedpilarer i denne gruppen, som er ÅPEN ÆRLIG OG RUSFRI
Gruppen er for dem som virkelig ønsker å være og holde seg rusfri, så jeg ser helst att dette blir respektert 🙂 og taushetsplikt ovenfor dem andre på møtene regner jeg med er helt opplagt for at vi skal kunne danne en gruppe som er bygd på respekt for hverandre og evnen til å lytte til andres historie uten behov for å fortelle videre 🙂

Gruppen er for alle som har ett rusproblem, stort eller lite. Så lenge du er motivert å komme til denne gruppen og bli kjent med oss.
Alle har en historie, så la oss dele!

En fra rusetterverngruppen i Florø kommer på første møte og skal lede dette sammen med oss 🙂 og jeg anbefaler virkelig å komme å høre på han. Inspirerende og en sitter igjen med mange tanker som får en til å reflektere på egne problemer på en annen måte en før 🙂

Linker til https://rusettervernet.no
Og min facebookgruppe Måløy rusettervern
Alle er velkommen til å kontakte meg om dette er noe dere ville vurdere å være med på 🙂 ingen skal være redde for å kontakte meg 🙂
[email protected]
Tlf 40193969

 

 


Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. <3 tusen takk eysteinn! Vil nok trenge det, men har skikkelig troen på at folk som sliter i Måløy i det stille nå skal tørre å ta steget ut, og klare å åpne seg mere. Vi på bygda må bli bedre på åpenhet!

      1. Masse lykke til!! Et godt tiltak der det medlemmer i en selvhjelpsgruppe selv som kan motivere hverandre til å holde seg på “den smale sti”. Tommelen opp!! Vi er mange som har funnet god hjelp i Rusettervernet etter vi klarte å skjønne hvordan hjelpen kunne brukes. Takk for at gir andre en trygg arena!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg