Jeg sitter i førersetet av mitt eget liv, for første gang

Jeg lå i sengen i går kveld og la meg tidlig, det var fest i gata og sommerfesten var på gang. Tankene mine vandret til hvor forandret alt er, der jeg lå i sengen en tidlig lørdagskveld med en god bok og var helt ferdig etter en begivenhetsrik dag med maling av gang og sosialt samvær i gata. Jeg fant helt roen der i sengen.

Før var jeg ei jente som aldri gikk glipp av en bra fest og mitt største mareritt var og ikke få med meg hver eneste kveld med liv og røre, nå har disse normale vanlige tingene tatt over og denne rastløsheten jeg alltid har følt på er borte, når det kommer til rus.

Livet mitt har vært fylt med skam, anger og hat til livet jeg levde og nå føler jeg bare en lettelse over å ha klart og komme over kneika.

Jeg passet bare ikke inni den rollen jeg hadde valgt og ta selv, jeg spilte tøffere og mer hardbarka enn det jeg er og gråt aldri. Nå går jeg med hjertet mitt på utsiden, jeg gråter av glede og av sorger, jeg har nok plass i hjertet mitt til andre mennesker og er ikke lenger redd for og vise fargene mine. Rusfriheten gjør at jeg for første gang kan være meg selv.

Redselen er borte og jeg er ikke lenger redd for at andre mennesker skal vite sannheten min, den har jeg selv fått fortelle åpent og ærlig. Jeg er ikke lenger redd for ting ifra fortiden fordi jeg får lov og bearbeide bit for bit og får hjelpen jeg trenger til og arbeide meg igjennom det. Ingenting kan endre det som har skjedd men fremtiden er det jeg som råder over, jeg velger hvordan jeg ønsker at livet skal være, jeg sitter i førersetet av mitt eget liv. 

Nå ser jeg frem til og ta fatt på denne søndagen!

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Du er ei super jente, er både godt og vondt å lese det du skriver. Vondt, med tanke på alt du har vært igjennom og kjempegodt å lese om framgangen din og din positivitet 🥰💕

    2. Så fantastisk å høre at du ser fremover. Du skriver så godt, det er veldig kjekt å følge bloggen din. Jeg er selv bipolar, med mine oppturer og nedturer. Jeg prøver som deg å alltid se fremover, ikke grave meg ned i ting som har vært.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg