Jeg orker ikke å begrave nok en venn uten tilbud for hjelp

Reklame | Ellos.no

Dette her hadde jeg behov for, på ekte! En dag der jeg har absolutt ingen planer, hvor jeg kan ligge på sofaen og se verden suse forbi uten å ha dårlig sanvittighet for at jeg ikke deltar. Jeg må lade batteriene mine, det har vært så mye rundt meg i flere uker nå, og jeg føler jeg har gått på eggeskall for å klare å komme meg igjennom de ulike tingene, jeg har måttet prestere som aldri før, og jeg har vært nær nervesammenbrudd mange ganger, men helt uten russug! Jeg hadde trodd at når det stod på som værst rundt meg så ville jeg automatisk tenke på rusen og noe å roe meg ned på, men jeg har vært 100% uten disse tankene, og jeg har rett og slett ikke hatt tid til å en gang tenke på å drikke, for å ikke snakke om tid til å være fyllesjuk.

Disse ukene har vært en lett blanding mellom forpliktelser og fornøyelser og jeg føler denne blandingen passer meg, for da blir man ikke så utslitt når man får tid til å ha det litt gøy innimellom slagene. Huset mitt har stått på halv åtte og jeg har vært opp til flere tester som har satt min mentale helse på prøve. Jeg har måttet holde fokuset og jeg har måttet holde tunga rett i munnen. Jeg er helt utslitt, men glad på samme tid og det er en merkelig følelse, jeg føler meg rett og slett ruset på opplevelser og positive intrykk. Det er nesten slik at jeg bare venter på en smell der alt bare raser rundt meg, fordi jeg er vant med dette. Det ordner seg liksom ikke så lett rundt meg, uten at jeg må betale en hard pris, og jeg må lære meg å verdsette oppturer uten å være redd for nedturene.

Fremtiden klarer jeg ikke å spå, men jeg tror den blir helt fantastisk bra! Alt ligger til rette for meg, bare jeg gir mitt alt og holder fokus på det som er viktig. Jeg planlegger en tur til Bergen, men vet ikke om når. Da skal jeg gå på forskjellige møter med mennesker som har de samme utfordringene med rus, jeg føler for å utvide horisonten min og lære mer, og møte flere som jeg kan bli mer inspirert av. Jeg har så mye å lære, jeg er en nybegynner men jeg føler jeg har så mye å gi på så mange ulike områder i livet, jeg vet alt om psykisk vold, fysisk vold, jeg vet hvordan det er å ha barn oppi det hele, jeg vet også hvordan det føles å ha en alkoholiker til pappa, jeg har levd hele livet med spiseforstyrrelser, angstlidelser og jeg har blodsykdom som topper hele kaka, jeg vet også hvordan det er å knekke ryggen og se lyset for første gang i livet. Jeg vet hvordan det føles å bli voldtatt, og alle disse andre tingene man kan oppleve i ett rusmiljø. Jeg har bakgrunn i mange ting som jeg nå kan føre videre, og jeg har funnet en stemme som folk setter pris på utrolig nok. Jeg er ikke urettferdig og henger aldri noen ut, men jeg er ute etter rettferdighet og medmenneskelighet. Jeg skal vokse og bli bedre for hver dag som går, men da forventer jeg også av samfunnet at dem er i bevegelse også når det kommer til holdninger og meninger om slike som meg, sliterene i samfunnet faller for lett utpå, og jeg ønsker en forandring når det kommer til dette. Det handler overhode ikke om politikk, det handler om hvordan vi behandler hverandre, hvordan vi lytter og aksepterer folk som er ulike oss selv, vi har ikke råd til å miste flere fordi dem ikke blir plukket opp, gitt hjelp og veiledning på veien videre. Jeg har mistet så mange som jeg vet hadde fått en anderledes slutt på livet om dem bare ble sett, og jeg kunne ønske jeg ble edru tidligere nok til å gå veien sammen med dem, jeg har mye tanker rundt hva jeg kunne gjort anderledes, og har derfor ett sterkt ønske om å være der for fremtiden. 

Vi må slutte å dømme hverandre, og finne måter å trykke hverandre ned. Vi trenger hverandre og målet må være å gjøre dagen enklere for ett eneste menneske hver eneste dag, da hadde verden blitt en bedre plass å være. 

 

Klær fra Ellos som jeg anbefaler varmt videre til leserene mine <3 billig og pent tøy! Her fra Bjørn Borg som er mitt favorittmerke! <3

Björn Borg//Björn Borg//Björn Borg//Björn Borg//Björn Borg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg