Jeg ønsket å ta mitt eget liv, og nå ønsker jeg bare å leve

Reklame | Ellos

Jaggu vant vi med beste Quiznavn atter en gang!  Det har begynt å bli tradisjon nå, og jeg håper det blir quiz flere Fredager fremover! vi fikk sølv i dag, og var en god blanding på laget våres. Jeg opplevde en rus på det ene spørsmålet som jeg aldri i verden kunne drukket meg til og pep nesten i fornøyelse når svaret endelig kom frem! Det er dette livet handler om, rett og slett!! Både tanta mi, pappaen min, kjæresten min og mine beste venner var på laget og jammen vant vi for beste navn ATTER en gang! «Det går bra til quist» klang godt i ørene på dommeren, og da går denne serien inni rekken av 3/3 ganger vi har vunnet for navnet! Respekt!

Nå når jeg er edru har jeg det faktisk gøy hver eneste gang jeg er ute, og det kjennes merkelig å sette seg i bilen etterpå og kjøre, jeg føler jeg får de positive tingene fra hver verden på en måte, og nyter av en lett blanding! Det hadde vært synd om jeg måttet kutte ut helt utelivet og andre som nyter alkohol, og jeg ser på det som min oppgave og tilpasse meg. Jeg forstår dem som ikke klarer dette og føler seg presset av å være ute, men jeg tenker ikke lenger over det en gang, og nyter heller en sprite med isbiter i hyggelig lag, og i kveld var det virkelig det! Hyggelig opplevelse!

Det var godt å få en slik avslutning på en dag som ikke har vært så grei mot meg, og det var litt godt å pynte seg litt ekstra å komme seg litt ut. Jeg møter alltid noen jeg ikke har snakket med på lenge, og det er bare gode ord å få høre 🙂 jeg er blitt LANGT ifra kjedelig på denne edrueligheten og anser meg som langt mer spennende og morro nå! Og det er fint at jeg kan gå når jeg ønsker å våkne like oppegående og uten å ha sviktet meg selv i morgen, og med en sanvittighet som er helt ren 😉

Jeg føler jeg har hatt en stor vekstkurve den siste tiden spesielt, og jeg har hørt flere si at etterhvert så tenker man nesten ikke over at man er alkoholiker fordi suget ikke er der, og den nye normalen blir det man er vant med. Først nå føler jeg at jeg er akkurat der. Det er godt å være så trygg i seg selv, at man vet med sikkerhet at man er klar for det som måtte komme, jeg føler jeg er på ett punkt nå at hele verden kunne rasert rundt meg, eller jeg kunne hatt en skikkelig stor konflikt med noen, men det hadde ikke hatt noe å si for min rusfrihet uannsett. Mange av tingene som ville trigget meg før, gjør det ikke lenger, og alle disse automatiske tankene om alkohol er borte, og det blir lettere og lettere å være meg. Jeg er ikke så stresset som før, og jeg går med lettere skuldre, og jeg er så evig takknemlig for alt jeg får oppleve. Jeg kommer aldri til å glemme den jeg var før, men det vil bare være ett skrekkeksempel for meg, for å gjøre meg bedre. Jeg ønsker å være ett godt menneske, som andre kan lene seg på, men jeg ønsker også å ha mennesker i livet jeg også kan lene meg på når det blir vanskelig. Jeg er så lei meg for alt jeg har gjort urett, men jeg har lært meg at jeg må gi slipp på de tingene jeg ikke kan forandre, jeg må gjøre det for å klare å leve. Jeg føler meg som ett nytt menneske, og er så glad for at akkurat jeg fikk en ny tjangse i livet. Jeg skulle egentlig ikke vært her, men se på meg nå!

 

Johnny Bulls//Duffy//tamaris

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg