Jeg holdt på å drikke meg i døden

Reklame | Ellos.no

Før betød helg fest og morro, og rimelig sikkert en tur ut på pub, en tur som jeg dagen etter ikke husket, eller forresten hele uka betød det, men i helgene var det på en måte akseptabelt å drikke og være bedugget rettere sagt.

Det er noen ganger jeg lar tankene vandre, og jeg tenker over hvor mye penger jeg har brukt på rusen, men i fare for å bli fullstendig sprø i hodet så legger jeg disse tankene bort, for mitt eget vell og ve 🙂 

Helg betyr noe helt annet for meg nå enn før, og jeg er glad jeg har klart å omstille meg disse automatiske tankene når det kommer til rus. Helg handler ikke om å drikke og feste lenger, men jeg blir gjerne med en tur ut på pub! Jeg ser på det som terapi, det å se andre drikke og vite selv at jeg faktisk er allergisk, det er min oppgave som rusmisbruker å tilpasse meg omgivelsene, og med hånden på hjertet så har jeg ikke kjent på ett eneste sug når jeg sitter der på pub og har det dobbelt så morro som alle andre 🙂

Helg for meg betyr familie <3 min kjære har fri fra jobben og vi kan gjøre ting vi ikke får tiden til i ukene. For meg betyr helg fri, fri til å gjøre som jeg vil, og ta igjen både søvn og krefter etter hektiske uker her i hula vår <3 jeg tenker på gru den tiden jeg lå i sengen med tv-en på og drakk ølboks på ølboks bare for å kjenne rusen, eller bare for å drikke bort uggenheten fra dagen før. Jeg lå der i flere uker, helt uten mål og mening, og det var livet mitt. 

Livet er for kort til å ligge i en seng og drikke seg i døden, for det var jo det jeg faktisk gjor, uten å vite det. Blodsykdommen hang over meg som en stor trussel, og jeg brukte tiden til å sløve meg bort fra virkeligheten og alt som lignet på normalitet ble borte for meg. Jeg har mistet meg selv mange ganger på veien hit, og det er så mange ting jeg nå ser så klart som jeg var totalt blind for før. Jeg tenker nå at jeg burde jo ha skjønt det hele, at jeg var alvorlig syk den gangen før jeg brakk ryggen min, for jeg klarte ikke en gang å gå opp trappen her, uten å måtte ta mange pauser.

Det er så mange ting jeg burde ha sett, og så mange ting som kunne vært unngått, men jeg sitter her sterkere enn noengang. Jeg har kommet meg på beina på rekordfart, og det hadde aldri vært plass til rusen i livet mitt på denne veien. Jeg fikk beskjed i klartekst av legen at om jeg dro hjem den dagen i Januar og fortsatte å drikke, kom jeg til å dø ganske så kjapt. Denne grusomme beskjeden var det som skulle til, jeg såg alt klart og jeg bestemte meg, heldigvis fikk jeg opp øynene mine og ikke valgte å gå rett i døden den gangen, som jeg ellers ville gjort. 

Jeg ser på meg selv som en av de heldige, en av dem som klarer seg og en vinner! Jeg er ikke høy på meg selv, men å gå utav rusen, kutte den ut og aldri se seg tilbake er det sterkeste og modigste jeg noensinne har gjort, og jeg har gjort litt av hvert. Jeg har knust meg selv helt ned, og gransket meg selv med den største lupe man kan finne, og absolutt ingen kan forandre på det jeg står for den dag i dag, og ingen livskriser eller store sorger kan forandre det hjertet mitt sier hver eneste dag. 

Rusen har vært min beste venn, og min eneste ofte, det er den jeg har brukt i både glede og sorger, og det har vært mitt andre ben, jeg har alltid kunne stole på rusen min og har brukt den for å komme meg frem i livet, og det har vært det eneste livet jeg har kjent og vært god på. Å kutte den var det vanskeligste jeg har og vil gjøre, fordi det har vært min identitet. Å forandre seg fullstendig både innvendig og ut er vanskelig i en alder på 32år. Man har skapt seg ett liv, en person og ett tankesett som må tilbakestilles fullstendig over en kort periode. Veien har vært lang og kronglete, og jeg sier absolutt ikke at det vil bli enklere fremover, men jeg er på vei, og jeg vet hva jeg er laget av. 

Rusen har tatt ifra meg absolutt alt jeg eigde og hadde, tilogmed meg selv, og nå har jeg etter lang tid tatt tilbake disse tingene rusen rev ifra meg bit for bit. Det er min tur nå og sitte i førersetet av mitt eget liv, det er jeg som egner meg best til dette, og jeg har endelig funnet ut at jeg er viktig nok til å være sjefen i mitt eget liv. Jeg unner absolutt alle den følelsen det gir, og endelig være fri!

 

Klær fra Ellos som jeg anbefaler varmt videre til leserene mine! <3 enjoy!

Fila//Fila//Fila//Fila//adidas Originals//Fila

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg