Jeg har vurdert og legge ned hele bloggen

Det er lørdags morgen og jeg sitter i sofaen i kjent positur, kaffen står klar på bordet og jeg føler meg så priviligert som får lov og leve uten kaoset livet bestod av før. Nå har man en viss kontroll på det, selvom det gjør mer vondt og kjennes altfor ekte ut når det først skjer noe så er jeg klar i hodet til og både kontrollere det og faktisk gjøre noe med det.

Den siste tiden har mamma blitt hasteinnlagt på sykehus der vi faktisk ikke visste om hun ville overleve, min kjære har vært dårlig en periode og det har ført til kaos i tilværelsen og ikke ha krykka mi, pappa har hatt en periode med drikking som resulterte i at han nå ligger på sykehus med knekt kne og venter på operasjon, det er liksom ikke rart at det føles for mye akkurat nå men det er ingenting som har noe med min rusfrihet og gjøre, det er følelser og ingen har dødd av følelser før.

Å stå i disse følelsene når det eneste du har lært igjennom 18år er og flykte i rusen har vært den største utfordringen, jeg har måttet lære meg nye veier og teknikker og jeg skal love at det ikke er like enkelt som det høres ut, vi er vanedyr, vi har våres mønstre og innarbeida reaksjonsmønster, og bryte disse har vært ett helvete på jord men jeg sitter her og har snart vært rusfri i 1år og 5mnd.

Den siste tiden har jeg også måttet stå i situasjoner der mennesker har kritisert bloggen fordi jeg skriver om min far, jeg har over en lengre periode mottat småstikk om at jeg deler for mye og at jeg utleverer andre. Det tar litt på motivasjonen når man er nede ifra før og jeg merker at gleden over og skrive blir borte. Vi har valgt og dele livet våres slik det er, alle i våres lille familie på 4 er helt inneforstått med hva denne bloggen betyr og hvor mange som leser historien våres.

Jeg føler ikke for og forklare meg, jeg har rett og slett alt på det tørre. Jeg har brukt hele livet til og forklare meg så hvorfor føler jeg dette behovet? 

Den eneste plattformen jeg bruker er Facebook, men også der kommer kritikken fordi jeg deler. Jeg har aldri blogget før og trodde at Facebook var en soleklar delingsplattform, og jeg kjenner at motivasjonen bare synker etterhvert som stikkene kommer. 

Jeg har gjort dette helt siden jeg valgte rusfriheten, det er dette jeg har gjort for og få ut alle følelsene og delt det som har skjedd i livet mitt, jeg kan nå gå tilbake og se utviklingen min og det er ganske så rått og kunne. Min motivasjon har alltid vært og hjelpe andre i samme situasjon, det VET jeg at jeg gjør med denne lille bloggen min. Kommentarer og stikk burde ikke komme imellom, men når man ligger nede så er man mer sårbar for kritikken.

Ønsker dere en fantastisk lørdag alle sammen! denne helgen skjer det spennende ting og store forberedelser til 17.mai! følg med om dere vil se planene mine bli satt ut i liv. Masse kjærlighet til dere.

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

14 kommentarer
    1. Det vil alltid være noen.. I det en stikker hodet frem, så vil det dukke opp folk som kun har til hensikt å ødelegge. Sånn er det, dessverre. En må bare ta det for hva det er; Folk som ønsker å ødelegge og skape dårlig stemning, og that’s it..

      1. Enig med Gry, men samtidig er det en fryktelig vanskelig balansegang å omtale andre nære i egen blogg, selv når du kun bygges opp og bare omtales som engler omtrent. For egen del har jeg nesten visket ut alle andre i bloggen, nettopp fordi balansegangen er så vanskelig. Sett utenfra kan nok bloggen virke mer navlebeskuende og selvsentrert, mens det egentlig er det motsatte som har skjedd. Krigen mot kritikerne vinner du aldri uansett, så du må bare gjøre det som føles riktig for deg og de som omtales. Det er forholdet til dem som er viktig, for til syvende og sist er det ingen oss andre som egentlig bryr oss. Vi står ikke og tar i mot deg hvis du faller, for også vi er oss selv aller nærmest. Det må vi som blogger for et stort publikum aldri glemme. Du har ikke 1518 venner. Vi leser deg bare.

    2. Syns det du skriver er heilt flott. Viser berre at det er tak i deg. Er så kjempestolt av deg. Les bloggen heile tida, og her er mange gode ord for dei som treng det. For deg er det ein flott måte og bearbeide egne ting. Det skrevne ord har god effekt på oss sjølv. Ynskjer dokke ei nydeleg 17- mai helg på alle vis🇳🇴🇳🇴🇳🇴

    3. Hiver meg på hva Gry og kokkeluren skriver her. Den gang jeg startet bloggen for hundre år siden fungerte den som en slags dagbok, og jeg skrev som du gjorde, om livet i rus, livet etter rus, overgrep, venner som tok eget liv, mangelen på forståelse i nære relasjoner og så videre. De «stikkene» du opplever ble det bare mer og mer av. Nærmest krigstilstander. En må ha tykk hud for å skrive en slik blogg. For meg var det terapeutisk om disse temaene, så jeg fortsatte på tross av kritikken. Når folk ikke er der for deg når du ligger på bunn og prøve komme deg opp, hvorfor skal dem bry seg når de er i prosessen oppover? Vil de ha deg ned igjen? Bloggen hjalp meg sortere hvem jeg vil ha i livet mitt. Jeg skriver mindre om de tingene i dag, en kan skrive seg ihjel på et tema. Men jeg kommer aldri til å slutte å skrive om disse tingene. Det er mitt liv, vil ikke folk være involvert så kan de bare gå i fjøset, holde seg unna, så blir de ikke nevnt.

    4. Hei ❤️

      Ikkje legg ned bloggen fordi det er nokon som er negative . Vær sterk, tenk på alle dei som d kan hjelpe for ? Åpenhet er såå viktig og stor respekt . Ikkje la dei negative vinne over deg å legge ned!!! Stå på jento❤️

    5. Hei!! Ikke bry deg om dem som. kritiserer deg. Alle som ligger får en haug med nettroll etter seg.Hva skal en blogge for hvis man skal dele ingenting.Hvis en skal få økt forståelse må man fortelle. Så lenge de nære deg synes det er ok, så skal du kan du fortsette.Duver tøff som har kommet deg ut av rusen!! Heier på dæ!!!

    6. Om det kan hjelpe bare en, så er verdien stor!!! Men- det MÅ være verdt det, samt til hjelp for deg selv også. Som kokken sa, vi leser det bare- det er du som må leve det!! Forøvrig – skam til dem som bare har dritt å komme med😥. All mulig lykke til, til deg og til “krykka” di❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg