Jeg har valgt og være edru i dag

Nok en dag overstått som startet med akkurat det samme som det har gjort de siste 652 dagene! dagene starter med ett valg, ett bevisst valg om å være edru for i dag, jeg orker ikke og forholde meg til en uke fremover i tid eller en måneds tid men for akkurat i dag er jeg edru. 

Noen fortalte meg noe genialt en gang! du vet når du reiser på fly? og du får beskjed om at du ikke får røyke under turen? da vet du at når du lander kan du røyke så mye du bare orker, men hva om du hadde blitt fortalt at du aldri igjen fikk røyke igjen? 

Jeg tenker at når jeg en gang blir gammel og ikke har ansvar for noe annet enn meg selv, så ser jeg for meg med en paraplydrink ved bassenget i Thailand eller noe, men for akkurat nå velger jeg og være edru og gjøre alle disse tingene jeg elsker. For hver gang man utsetter den drinken så går det lengre og lengre tid imellom hver gang man tenker på den, den blir mindre viktig og til slutt ønsker man ikke og en gang ta den 😉

Jeg har for mye og leve for, jeg ble så intenst lei av tilværelsen og så uendelig trøtt på og være falsk og organisere rusingen min, det store problemet var jo alle rundt meg. Nei skal man ruse seg er det best når man er mutters aleine, og jeg er glad i mennesker så har funnet ut at det beste er og bare være edru for i dag, så ser vi hva som skjer i morgen! 

Nok en dag er overstått og jeg har bare blitt enda mer klar på valget jeg tok den 18.desember 2019! livet er rett og slett for kort til og ruse bort og med alle menneskene som har komt inni livet mitt så rekker jeg faktisk ikke å kjede meg heller.

Også i kveld kan jeg legge meg med en gullende ren samvittighet og det er faktisk det som gjør mest inntrykk på en som har levd i rusen i så mange år. Jeg gleder meg hver eneste kveld til og legge meg med boka mi og våkne til en helt ny dag! jeg har blitt flink på og sette pris på de små tingene. 

Ønsker dere en deilig natt alle sammen! natta.

 

 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg