Jeg har tatt ett nytt steg i prosessen mot ett rusfritt liv!

I dag er dagen der jeg har tatt neste skritt frem! Jeg har våget og stå for den jeg er og de holdningene jeg har til livet, med stor plakat og stand i en garasje, og budskapet mitt om munnen. Jeg stod der med stolthet i dag, uten skam og rak frem med hodet hevet, jeg skammer meg ikke over den jeg er eller den fortiden jeg bærer med meg, jeg kan bruke den til noe positivt, og jeg blir tatt imot med åpne armer, i dag har jeg tatt ett viktig steg i riktig retning, og jeg har gåsehud når jeg skriver dette innlegget. For dere ser det ut som en liten ting, men for meg er dette stort, jeg viser ett ansikt på en rusmisbruker som har endret livet sitt, og ved bruk av min egen historie presenterer jeg ettervernet som jeg er så glad i! I dag følte jeg meg som en ambassadør, med en viktig stemme for noe som jeg brenner for i sjelen, dette må ut, dette må alminneliggjøres, og jeg har tatt det første steget.

Denne bloggen er bare en del av denne store prosessen, den er mitt talerør og min måte og nå ut, den er med og hjelper meg i traumebehandlingen og min forståelse for fortiden og min egen fremtid, jeg håper noen kan kjenne seg igjen i de mange problemstillingene jeg tar tak i og møter på veien, men målet mitt er ganske så klart og tydelig, jeg ønsker å leve ett rusfritt liv, ett verdig liv uten russug og telling av dager, jeg ønsker å spre budskapet som handler om kjærlighet og medmenneskelighet, og jeg ønsker å gjøre verden bedre for mange andre <3

Jeg føler meg så heldig som får lov å være del av noe som er større enn meg selv, noe håndfast og noen som kan geleide meg igjennom denne prosessen, for jeg vet faktisk ikke om jeg hadde klart dette aleine. Jeg har fylt opp livet mitt med mennesker, som ønsker meg godt og som jeg kan lene meg på når jeg trenger det. Bare det å vite at jeg kan ringe noen døgnet rundt om jeg skulle stå ovenfor en krise, noen som ikke er i systemet men som vet hva jeg snakker om, noen jeg kan bruke i akutte situasjoner der jeg mister kontrollen selv, det er godt og ha ett støttesystem rundt seg med mennesker som er lik meg selv. Jeg er så evig takknemlig for rusettervernet, at jeg får lov å være en del av noe, dette har gjort denne reisen så spennende og utfordrende, jeg trenger dere! Jeg har funnet familien min, og min flokk, og der føler jeg meg trygg!

4 kommentarer
    1. Skikkelig stilig at du engasjerer deg i antirus-tiltak i fjorden. Det er noke jeg også brenne for. Det må være viktig for enkelte å vite at det finnes plass/tiltak der man blir hørt og sett. Håper du kan være med å veilede dit og hjelpe til underveis 🙂

      1. Du av alle vet hvor langt ute og sykle jeg var en periode, og at jeg nå kan bruke stemmen min til å sette søkelyset på disse tingene som må endres i samfunnet er meg en sann glede! Alle fortjener å finne sitt fellesskap der man kan være seg selv og føle seg trygg, også på disse småplassene der det er fylt opp med stigma og fordømmelse. Jeg liker denne jobben, den gir meg gøts til å være meg selv og vite at det er godt nok 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg