Jeg har skikkelig troen på selvhjelpsgrupper

Reklame | Ellos

Jeg går i en slik gruppe og har bare gode erfaringer, og det har hjulpet meg i de værste periodene. Jeg startet en slik gruppe i Februar og det er egentlig det beste jeg kunne gjort for meg selv. Man føler ett fellesskap i slike grupper og man føler man blir forstått på en helt unik måte. Jeg har alltid vært lukket og nektet all hjelp fra systemet. Ikke en gang ruskuratorene mine har kommet innpå skinnet på meg, og absolutt alle har kommentert at dette har vært vanskelig, og jeg er helt overbevist om at denne gruppa har hjulpet meg og åpne meg for disse tingene som er vanskelige og det har fått meg til å innse at ting blir lettere når man sier dem høyt. Man uskadeliggjør farlige og dårlige tanker når man snakker om dem, disse tingene som ellers ville bygd seg opp inni en og ødelagt man. Man får utløp for alle disse tankene man ellers ville gått med aleine og som ville ført til frustrasjon og mer russug for min del,  og det er deilig å ha en plass man kan snakke åpent og ærlig om det daglige livet som har blitt så anderledes. Jeg vil jo alltid savne å drukne sorgene mine i alkoholen, og jeg har mange gode minner ifra dette livet med rusen, så nå når man skal leve ett annet liv og bruke andre metoder til å håndtere disse tingene er det godt å ha ett fellesskap som ønsker det samme. Jeg tenker å begynne med dette er ett av de beste valgene jeg har tatt for min egen rusfrihet. Onsdager er hellige for meg, og jeg planlegger ikke noe annet enn akkurat dette. Det er tid for påfyll av motivasjon og tømming fra uka som har gått sammen med mennesker som forstår deg på en annen måte en alle andre.

Jeg gleder meg!

Wet n Wild//InWear//IsaDora//Wet n Wild//Jacqueline de Yong

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg