Jeg har så mange ting å leve for <3

DET ER HELT VILT!

Det er heeelt vanvittig hvor fort disse ukene går, og atter en gang er det Fredag igjen i morra.. jeg føler det er fredag hele tiden og blir like oppgitt hver eneste uke når helga står for tur igjen. Det er skummelt at tiden bare fyker forbi, og vi allerede går inni juli måned! Sommeren er i full gang og snart er det jul, så fort som tiden går 🙂 det er merkelig å tenke på at jeg har vært edru i 197 dager uten noe fusk eller romantiske tanker om alkoholen som har kontrollert store deler av livet mitt. Jeg vil ikke kalle meg frisk, overhode ikke! Men jeg er kansje litt klarere i hodet, mer fokusert og om mulig enda mer bestemt. Jeg føler jeg har kommet langt på denne tiden,  jeg har fått bygd meg opp og er mer rustet for dette livet. Jeg har alltid drømt stille om ett a-4 liv, det har jeg drømt om i så mange år og jeg innser etterhvert at det begynner å ligne ett slikt ett. Med A4 mener jeg ikke ett kjedelig og trist helt vanlig liv, men den tryggheten dette gir, og de rutinene ett menneske som meg spesielt trenger og har godt av, å ha disse trygge rammene rundt meg og ha noen som tar meg imot om jeg faller. Andre tenker kansje på ett A4 liv som så originalt og monotont, men for meg så betyr det å kunne puste, slippe dette indre kaoset jeg har levd meg så lenge og vite hva man har og forholde seg til, og man ser på en måte farene før dem dukker opp. Jeg er en trygghetsnarkoman og blir fort utrygg og faller fort i kjelleren om jeg ikke føler på dette, og jeg setter pris på denne stabile tilværelsen jeg bare kunne drømme om før. Jeg setter pris på andre ting nå enn før, og jeg opplever å finne glede i de merkeligste tingene som aldri har gledet meg før. Jeg går utfra at det er slik det egentlig skulle vært hele veien, og at jeg bare har mistet meg selv og ikke hatt muligheten til å smake på dette normale livet før, og dermed smaker det ekstra godt nå 🙂

Jeg holder meg helst med mennesker som gir meg indre ro, som ikke trigger meg og mennesker jeg vet er i ryggen min om det skulle storme rundt meg. Det er godt å være i den posisjonen at jeg kan velge, for det har ikke alltid vært slik. Alt har vært drevet av den jævla alkoholen, og jeg har vært blind for de tingene som faktisk betyr noe i den store sammenheng. Til tider mistet jeg fullstendig meg selv og glemte disse viktige verdiene jeg tør å påstå jeg innehar. Det er viktig for meg å ta avstand til de tingene jeg merker stresser meg unødig, og jeg tenker at alle mennesker har den retten til å velge bort tingene som ikke gir en noe bra.

Leiligheten min betyr mye for meg akkurat nå, det er jo i den jeg er mest, og jeg er her mye aleine når min kjære er på jobb 🙂 lenge har jeg ikke hatt dette tiltaket og har utsatt veldig mange ting, men har startet å få tilbake litt av denne iveren til å lage til og stelle i stand rundt om her 🙂 det er viktig for meg at dette er ett hjem jeg er stolt over, ett hjem som jeg trivest i og som er trygt for meg. Jeg trenger en plass som kan være min friplass når ting ikke er som dem skal, og det føler jeg endelig vi har! Jeg har endelig noe som føles som hjemme, og jeg tror at om man skal klare å holde seg rusfri, trenger man akkurat dette. Jeg har også bilen og jobben med å ta sertifikatet gir meg masse motivasjon og jeg føler meg med ett litt mer voksen! Når jeg kan kjenne på denne selvstendigheten som er helt ny for meg har jeg det som best! Livet er ABSOLUTT bedre når man kommer seg dit man ønsker når man ønsker det 🙂

Barna mine er jo den største motivasjonsfaktorene jeg har, og det er deilig å kunne være en rusfri mor når jeg møter dem! Om sommeren går det litt ekstra tid mellom hvert samvær på grunn av ferie og greier, men jeg ser frem til å få besøk i sommer av dem <3 det er høydepunktet i året <3 det er godt å være frisk for dem, og møte dem som jeg er 🙂 jeg tror på fullstendig åpenhet, og min datter leser bloggen her, og er informert om absolutt alt. Jeg tenker jeg vinner på og være ærlig, og jeg vet barna aldri ville dømt meg uannsett. Jeg har gjort to ting her i livet som jeg er virkelig stolt over <3

Jeg har så mange ting i livet mitt som styrker meg, og som gjør at jeg hver eneste dag våkner med en tanke om å fortsette å være rusfri, og også hjelpe dem som ønsker min hjelp på veien. Jeg gleder meg til fortsettelsen! <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg