Jeg har ALDRI vært så sint i hele mitt liv!

Reklame | Ellos.no

Tingene faller på plass og jeg får være med på spennende nye ting hele tiden, jeg føler jeg vokser på tingene jeg presser meg selv til å gjøre, og får mer troen på meg selv etterhvert som jeg ser at jeg ikke er aleine om alle disse meningene og holdningene jeg har til livet mitt. Jeg har aldri hatt disse meningene til livet før, og jeg har bare vært edru siden 18.Desember, og før trodde jeg at jeg var herren over eget liv og ikke eigde ett eneste problem med alkoholen og klarte å kontrollere mitt rusbruk helt fint! Helt til jeg falt ned trappa og knakk ryggen, det måtte altså  til, jeg måtte dra den så langt at jeg stod i fare for å bli sittende i rullestol på ett pleiehjem resten av livet før jeg åpna øya mine, og plutselig forstod jeg hvor edelt dette livet er, hvor mye tid jeg bare hadde sløst bort ved å selvmedisinere meg selv bort fra virkeligheten. Jeg fikk plutselig lyst på livet, det var så mange ting jeg ikke hadde fått oppleve ennå, og med ett låg jeg der med ett så stort raseri mot meg selv og alkoholen, som jeg ennå husker som om det var i går, jeg tar med meg dette raseriet jeg følte den gangen videre, for jeg har ALDRI vært så sint i hele mitt liv, og den gangen ble sinnet rettet mot meg selv, for første gang. Nå blir jeg bare kvalm når jeg ser en ølboks og tenker på hvor ille tilredt jeg var den gangen i Desember, og hvor langt nede jeg faktisk var, og det hele var mitt eget valg. Jeg valgte rusen min foran ALT, og det som gjør vondest er barna mine, og nå skal jeg være en rusfri mamma for dem. Jeg ønsker å være en god datter som kan gi isteden for å ta, og jeg ønsker å være en trofast forlovede og snart kone, jeg ønsker ikke å være løgnaktig lenger, og ønsker å være en støttende venn som man kan gi tillit. Mye er forandret, men mest av alt er forholdene til dem rundt meg, og det er meg så kjært at jeg endelig kan være tilstede i alle disse forholdene.

Jeg føler meg lite aleine, jeg som alltid har vært aleine i livet, det er klart jeg har hatt venner, men ikke nære venner jeg har kunnet stole på og som jeg visste var der, ikke har jeg hatt familie foruten mamma og pappa men dem har ikke forstått meg og jeg har skjøvet dem unna. Jeg har alltid følt meg så mislykket, og har gravd min egen grav. Den sosiale angsten har gitt meg mange sperrer og begrenset meg, og den har ødelagt så ufattelig mye. Nå er jeg ikke lenger redd for å ytre meg og stikke meg ut, når jeg har noe viktig å si, og jeg har ikke alkoholen som bare forsterker denne angsten inni meg. Jeg føler meg fri uten angsten, og jeg håper så inderlig at den er borte for alltid.

Nå når jeg er frisk og klar i hodet ser jeg også hvor mye utnyttet jeg har blitt igjennom disse årene med rusen, men jeg prøver å legge ifra meg det jeg ikke kan forandre på, og gå videre. Mange ting har satt sine spor som jeg sliter ennå med, og ruslivet er ikke noe å anbefale noen videre. Jeg håper åpenheten får opp noen øyne både for å unngå å bli hektet på rusen, men også på hvordan vi mennesker behandler hverandre!

 

Klær fra Ellos som jeg anbefaler varmt videre til leserene mine <3 både billig og flott!

adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg