Jeg føler meg mindre verdt en andre

Reklame | Ellos.no

Hele livet mitt har jeg hatt dårlig selvbilde og har aldri trodd på meg selv, og etter mange år med mobbing har det satt preg også i voksen alder. Når man opplever å bli mobbet så vil en helst forsvinne i mengden og ikke stikke seg ut, og for min del sa jeg ikke ett ord før jeg begynte å drikke! Det ble min kjærlighet fra første stund fordi jeg ble ett sosialt vesen, og mennesker som var eldre en meg likte meg og aksepterte den jeg var plutselig. Jeg husker den første gangen jeg drakk som om det var i går, og det åpnet opp en dør ut i det sosiale liv for meg, endelig fikk jeg en stemme og jeg turde faktisk å ta litt igjen på disse mobberne.. ja jeg ble nesten en mobber selv, fordi jeg turde å ta igjen når jeg følte meg støtt. Det har egentlig bare vært en vond spiral, der jeg i edru tilstand har vært ett lukket menneske som ingen har nådd inntil eller blitt kjent med, jeg har aldri hatt særlig med venner, foruten dem med samme problemet med rusen, og jeg har ikke gjort stort for å bli kjent med mennesker heller. Jeg har alltid gått med en følelse av å være mindre verdt en alle andre, og jeg ser jo nå hvor skadelig denne tanken har vært, jeg har egentlig gått med ett hat til meg selv hele livet, og aldri likt noe ved meg selv. Uannsett hva jeg har prestert i livet, så har jeg aldri vært stolt over meg selv, og aldri tatt til meg skryt.. negative kommentarer derimot har jeg slukt rått og råte og tatt alt til meg. Selv på skolen når jeg fikk 6 ere var det liksom ikke godt nok, om dere forstår?

En slik grunnleggende ting å respektere og være glad i seg selv har uteblitt i livet mitt i så mange år, og jeg har blitt møtt på samme måten… ingen respekt og kjærlighet. Etter jeg startet å respektere og være glad i meg selv har jeg faktisk ikke mottat en eneste seksuell tilnærming, og før kunne jeg få slikt hver dag på telefonen eller ute. Etter at jeg startet å endre meg selv på denne måten har jeg blitt møtt av andre mennesker på en helt annen måte, og det føles godt fordi det har sittet så langt inne i meg. Nå føler jeg at jeg tar til meg positive tilbakemeldinger, og legger ikke så mye i disse negativitetene lenger, jeg tør å være stolt over det jeg presterer og setter pris på meg selv for første gang i mitt liv. Hvordan skal jeg kunne oppleve kjærlighet fra andre om jeg selv ikke eier kjærlighet for meg selv? Etter disse månedene edru har jeg begynt å føle meg verdig og at jeg betyr noe. Jeg er viktig! Og det er en fremmed følelse for meg. Om jeg ikke har det bra, kan ikke andre rundt meg ha det bra heller, og jeg fokuserer på min egen helse før andres meninger. Jeg pleier meg selv, for å kunne være der for andre.

Etter at jeg fant en mening med dette rusfrie livet igjennom ettervern og mye jobbing med meg selv og demonene mine, så føler jeg meg som ett helt menneske.. ja jeg har arr og mistet meg selv mange ganger på veien hit, men jeg er hel og jeg er lykkelig. Jeg har vært over mange humper! BELIVE ME, men det har vært verdt det hele. Så lenge jeg kan være rusfri så ser jeg bare mer og mer hvor fucking fantastisk dette livet er, når man lever det uten denne tvangstrøyen rusen har vært for meg. Hver eneste dag opplever jeg rus igjennom opplevelser og i møte med andre mennesker.. jeg er fri angsten som har hemmet meg store deler av livet mitt, og jeg er ikke lenger redd for å bruke stemmen min. Om noen velger å dømme meg når jeg er så ærlig, så er det virkelig ikke mitt problem! Jeg er like mye verdt som alle andre, og jeg fortjener å leve livet mitt fritt.

Legger ved ett tullebilde som ble tatt for 12år siden da jeg var på perm fra Tronvik. Håret var begynt å vokse ut igjen etter at jeg barberte hodet i amfetaminrus, og jeg hadde gått ifra 45kg til 70kg i muskler og fett fra daglig trening og riktig kosthold. Det var en god tid, da jeg endelig ble fri fra narkotika. Dette er etter at jeg mistet barna mine og hadde vært innlagt i 6mnd på verdens beste klinikk Tronvik. Jeg skulle fortsatt i denne tralten der, så hadde jeg spart meg for mye! Her var jeg frisk! 

La Redoute//Saint Tropez//La Redoute//Saint Tropez//Saint Tropez

3 kommentarer
    1. Hei. Hadde vært så mye enklere og behagelig å lese bloggen om du ikke hadde hatt så stor og uthevet skrift, Heller hatt den slik du hadde den før.. leser bloggen din hver dag!

      1. Åå.. det har jeg faktisk ikke tenkt på! Det kommer automatisk den skriften, men skal prøve å endre det 😉 tusen takk for at du følger bloggen min, det setter jeg stor pris på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg