Jeg får mamma hjem etter 10 dager på sykehuset!

Ekstasen er ett faktum og lettelsen er enorm! endelig ser det ut til og gå bra med mammaen min! 

I morgen slipper hun ut og hjem til oss igjen etter 10 dager på sykehuset der vi ikke har ant noe om fremtiden eller om hun i det hele tatt ville komme hjem igjen, blodtrykket har vært skyhøyt og har dalt og steget igjennom dagene og det har føltes ut som tortur for oss på avstand. Det er ikke lov og besøke på sykehuset så all kontakt har vært igjennom telefonen, det er helt greit men jeg kjenner at jeg savner mammaen min nå. 

Etter lang tid med feilmedisinering har kroppen tatt skader av dette, men legene tror at med riktig behandling og medisiner vil kroppen lege seg selv, hun skal til kontroller på sykehuset ang nyren sin og veien videre blir nøye planlagt. Hun slipper ut med oppgaver som er store for henne, med både apparat til og stikke seg selv og måle blodsukker og insulin som skal brukes hver eneste dag, det er mye å lære for en dame som ennå har en gammel telefon og som ikke nesten har rørt en datamaskin! men gamle hester lærer nye kunster om dem vil. 

Nå skal vi sette alle kluter til og prøve og gjøre denne omveltningen i både kosthold og blodsukkermåling enkelt for henne, vi skal handle inn mat som passer hennes diett og jeg skal prøve og lære henne hvordan man lager maten delikat som vekker appetitten! dette her blir stor stas i morgen! 

Jeg venter på reaksjonene etter disse 10 dagene, jeg har holdt dem på avstand til alt er greit igjen og når jeg henter henne i morgen kommer luftet til og gå utav kroppen min, jeg er forberedt og blir klokere og klokere på egne reaksjoner. Tårene presser på idet jeg skriver dette, jeg kjenner bare hvor slitsomt det har vært og frykte for livet til mammaen min, jeg er avhengig av henne i livet mitt og kan ikke forestille meg denne tilværelsen uten henne. Familie er tross alt, alt

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Så godt at mamma di kjem heim til påske. Pass på deg sjølv no og ikkje ta på deg mykje ekstra. Heimesjukepleien bør kunne hjelpe til med nødvendig pleie så ikkje nøl med å kontakte dei om du/dokke treng det. Ha ein fin dag 🥰

      1. Vi har heldigvis hjemmesykepleien i bakhånd om det blir noe 🌹 dei gjør en god jobb! Det veit vi av erfaring og det gir en trygghet nå i påsken når alle offentlige kontorer er stengt . Tusen takk Ingrid ❤️🌹❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg