Jeg er lite pålitelig! Det ble vist i dag!

Reklame |

Jeg har med hånden på hjertet ikke forsovet meg til noe som helst siden jeg slutta å drikke, og jeg er den som er først våken alltid. Men i dag skjedde det altså, og jeg gikk glipp av legetimen der jeg skulle ta opp viktige ting for fremtiden og hadde planlagt dette i lang tid siden legene er sprengte for tiden, og det er vel den siste plassen man ønsker å være i disse tider. Jeg sitter her litt skamfull og prøver å finne på ynskyldninger for hvordan dette kunne skje, men i bunn og grunn er det kun min egen feil som slår av vekkerklokka i ørska etter tidenes natteparty! Jeg satser på at jeg får time snart igjen, og begynner å grue meg til tannlegetimen jeg har. 

Jeg sitter her og føler meg litt upålitelig som har klart å forsovet meg, jeg som aldri møtte til noen timer før uten at det gikk på sanvittigheten løs, før var det egentlig oppstandelse om jeg i det hele tatt kom til timene mine, og nå føler jeg uro i kroppen når jeg ikke møter. Verden er forunderlig på alle måter!

Livet forandrer seg etterhvert som jeg faller på plass i denne nye tilværelsen, alt går i rutiner og faste rammer og jeg tar meg selv i å føle på trygghet som alltid har vært fraværende i livet. Vi har funnet en tralt som funker for oss, det er så mange ting å bli vant med og jeg føler på ansvar jeg aldri har hatt før, jeg kjenner jeg brenner for andre mennesker også, jeg som alltid har hatt mer en nok med meg selv, det føles som jeg har mer overskudd også til andre, og det føles godt.

En ting også som jeg har lagt merke til den siste tiden er hukommelsen min og evnen til å ta til seg kunnskap! Jeg er veldig glad i quiz og i å lære, men jeg har alltid hatt problemet med å huske det jeg lærer over tid, og ofte har jeg lært noe en kveld i beruselsen og ikke husket noe dagen etter, men nå sitter det og jeg plukker opp ting ifra det blå og kan svare på ting jeg ikke trodde jeg kunne. Det er merkelig! Jeg har jo alltid vært glad i å lære, men selv på videregående hadde jeg problemer med å få stoffet til å feste seg, jeg kunne det vi leste om, men det forsvant etterhvert som prøvene var over, jeg gikk ut med gode karakterer, men sitter igjen med en følelse av å ha glemt alt vi lærte. Jeg tror at om jeg i dag hadde startet på skole, så hadde jeg fått med meg mye mer en den gangen da jeg kombinerte skole og alkoholen. Det er bare ett under at jeg klarte å fullførte både yrkesfagene og almen påbygg. 

Jeg har mange ganger vist at om jeg bestemmer meg for noe, så klarer jeg å fullføre det, det har jeg vist igjennom skole og jobb. Jeg er heldigvis en sta jævel som aldri gir meg og håper at denne rusfriheten også er en del av denne pakka, noe jeg virkelig har bestemt meg for, og ikke bare er ett blaff som jeg lenge var redd for. Jeg var nemlig redd for at jeg en dag bare ville våkne opp og søke til rusen igjen, men jeg har lært at også sprekkene er en lang prosess som først skjer i våres egne hjerner. Jeg har mange fordeler i denne kampen, jeg har alt jeg trenger til å ta denne feiden med rusen, og jeg har bestemt meg for at den aldri skal få lov å bestemme over livet mitt lenger. Det er for mange negative ting rundt den, og om jeg hadde kunnet lære meg og drikke og kose meg med dette, så hadde jeg knekt den koden for lenge siden og klart å beherske den, jeg er en alkoholiker, det betyr at jeg faktisk er allergisk mot alkoholen, på samme måte som diabetikere og andre allergiske, kroppen min tåler det ikke, derfor lar jeg være. Jeg har nå ett valg og jeg tar det hver eneste dag, jeg velger livet for første gang.

 

Her er gruppa til bloggen på facebook! Meld dere inn og få med dere de nye innleggene og noen overraskelser og videoer ifra hverdagen min! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg