Jeg er klar for å gå videre etter at jeg mistet barna mine til barnevernet

I dag har jeg sovet bort mesteparten av dagen men når jeg først våknet så fant jeg en bunt med energi som jeg brukte på noe symbolsk og viktig for meg. Jeg har ett skap i stua som er overfylt med ting barna mine har laget igjennom årenes løp, og massevis av små minner ifra dem, i dag har jeg ryddet dette skapet og puttet alle tingene i en minneboks, jeg er klar for å skape nye minner sammen med dem og fylle skapet med ting ifra nåtiden og ikke fortiden. Den fineste gaven jeg fikk i går var ett bilde av sønnen min, og nå henger han på veggen og planen er å få søsteren også på samme vegg. Jeg har bare hatt babybilder av barna mine på veggen, det er ett tegn på at jeg ikke har klart å løsrive meg ifra fortiden, og alle bildene mine er ifra den tiden dem var hos meg, i dag har jeg erstattet disse bildene med bilder ifra nå, og jeg ønsker å fylle veggen med bilder av barna mine nå når dem begynner å bli voksne, alle babybildene legger jeg i minneboksen min, og slike bokser har jeg laget hele livet og har drøssevis av disse på loftet, slik at jeg en dag kan gå igjennom dem og mimre tilbake, disse tingene man ikke behøver og ha fremme som vekker minner man ønsker å bare finne noen ganger og ikke hver eneste dag. Jeg føler jeg har gjort noe som bygger meg opp i dag, noe som bare betyr noe for meg selv og ingen andre, men det føles som om jeg er ett skritt nærmere og videre i å gå videre i livet. Barna mine har det godt, dem er trygge og har verdens beste familie rundt seg, og jeg rundet av juleaften i gårkveld med å snappe med datteren min, den beste avslutningen jeg kunne fått.

Det er 12år siden barna mine ble tvangsplasserte bort ifra meg, og det er første gang jeg klarer å gå igjennom tingene ifra fortiden, rydde opp og se fremover mot nye og bedre minner sammen med dem, det har tatt meg 12år men nå er jeg klar for å dekke veggen min med barna slik dem ser ut i dag, og ikke som de babyene dem var den gangen dem måtte flytte ifra meg. Barna har gått videre og blitt voksne smarte mennesker, nå tar jeg ett steg for meg selv på høytidelig vis.

Her er gruppa til bloggen på facebook!  Om dere liker denne bloggen og det den står for så meld dere inni denne gruppa og gjør det lettere å følge med når jeg poster nye innlegg og overaskelser til dere!  https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg