Jeg ble antastet da jeg var bare 4-5år gammel

Reklame | Ellos.no

Da er det mandag igjen og helgen har gått vanvittig fort! Jeg ble advart på forhånd at disse helgene ville gjøre det, men plutselig var det over. Jeg sitter igjen med en enorm motivasjon, og om det brant i sjelen min før, så står det nå i full fyr. Det er dette jeg lever og ånder for! Jeg føler rus uten å ødelegge meg selv og jeg føler på en stor takknemlighet.

I dag kommer vi tilbake til virkeligheten, det er her vi skal bruke det vi har lært, og nytte oss av disse verktøyene vi har opparbeidet oss. Jeg skal på nav for noen, og vi skal fikse og styre. Uka er fylt opp med lystbetonte ting og andre ting som jeg må gjøre. Jeg kommer ikke til å gjenta de siste ukene, og kommer til å sile ut det jeg ikke er nødt til å gjøre selv. Helgen har også vist meg at å fokusere på seg selv og sitt også er viktig oppi det hele, det er fort utpå igjen, når alt går bra rundt en og man er for alvor sikker på at man aldri skal ruse seg igjen, kan man plutselig stå der og falle utenfor igjen.

Det er vanskelig å forklare hva helgen har betydd for meg som menneske, jeg har ennå ikke klart å tatt det helt innover meg, men noe har skjedd med oss alle som var der, og jeg skal bruke det videre for å leve dette livet etter disse tre mantraene jeg har i livet mitt. Åpen ærlig og rusfri. 

Det høres ut som tre ord, som vi alle har hørt før, men om man fordyper seg i ordene så innser man at det er harde regler og følge i hverdagen. Og alltid være åpen og ærlig høres sikkert enkelt ut, men prøv å gå i 9 mnd uten å lyge til verken deg selv eller noen andre! Man må være så brutalt ærlig at det gjør vondt, man må ha konfrontasjoner med absolutt alle som fortsatt skal være i livet ditt, og man må gå igjennom en selvransakelse fra helvetet. En ting er å ikke lyge til andre, men som rusmisbruker løy jeg mest til meg selv, og å bryte dette mønsteret har kostet meg dyrt. Jeg har måttet revurdere hele meg selv, forandret på alt og startet på nytt. Å leve med seg selv etter ett langt liv i rusen kan gjøre deg bitter, veldig bitter! Jeg har selv vært borti denne følelsen som kjennes så godt i magen, den spiser deg opp innvendig og ødelegger for fremtiden, og jeg har lært at dette er den farligste følelsen vi kan ha. 

Oppgjøret med fortiden har vært det vondeste, jeg har mistet mye! Barna mine er det værste for meg å prate om, og derfor gjør jeg det så fort jeg får muligheten, jeg har lært at jo mer jeg snakker om det, jo mindre vondt gjør det, og jeg håper jeg en dag kan sitte her og blogge om dem uten denne dårlige sanvittigheten og den vonde smaken i munnen. 

Jeg har opplevd vold på det groveste, jeg har faktisk blitt brukt til å dele ett stort trebord, jeg har også blitt slått når jeg har sovet etter jobb i ansiktet, og blitt kastet bortover gulvet som en bowlingkule. For å ikke snakke om det seksuelle oppi det hele. Jeg har både blitt voldtatt av min beste venn og en jeg aldri hadde møtt før. Jeg har mange arr som aldri blir borte, men etterhvert som jeg jobber med meg selv klarer jeg å legge bort ansvaret fra meg selv, og innser at det ikke er jeg som skal leve videre med disse traumene. Tingene som har blitt gjort mot meg har preget meg, jeg reagerer om noen løfter hånden mot meg, jeg går i svart og i forsvar om jeg føler meg truet, jeg får hjertebank av krangling eller når noen krangler fysisk. Jeg har noen ting som jeg jobber med, for å eliminere disse tingene som før har fått meg til å finne trøsten i alkoholen. Jeg prøver å vokse på tingene som har gjort meg vondt før, og jeg nekter å ødelegge livet mitt fordi en voksen mann følte det var ok og antaste ett lite barn da jeg var liten. Jeg tar tilbake makten over livet mitt.

 

Følg gjerne denne bloggen ved å trykke på bloglovin-knappen nederst i venstre hjørne! Eller meld deg inni gruppen tilbaketillivet på facebook! <3 love u all 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg