Ja til mer åpenhet og ærlighet! Nei til tabu, dårlige holdninger og forvridde menneskesyn

En dag av gangen blir ett liv og det hadde jeg ikke trodd da jeg startet denne reisen! man får igjen for og bite tenna sammen, svelge noen kameler og være tålmodig når det først gjelder. Hele livet handler om akkurat dette og velge sine kamper og vurdere underveis hvor man skal legge sin egen energi, det finnes så mange fallgruver der ute og hindringer i veien som lett kunne ført til at man bare ga opp. Livet har vist meg at om man ikke gir seg og virkelig brenner for det man tror på, kan man klare akkurat hva man ønsker.

Livet er slettes ikke en dans på roser men det er heller ingen som har sagt det ville bli det, vi tar rett og slett en dag av gangen og satser på at det går bra 🙂

En dag av gangen klarer vi og stable på beina rutiner og struktur i hverdagen og vi prøver og feiler, sammen. Det ligner overhode ikke livet vi levde før og mange ting som sikkert ikke er utfordrende for andre er store for oss, men vi klarer oss. 

På slike dager som dette tenker jeg at om jeg hadde visst hvor enkelt det ville bli og hvor fantastisk det ville være og være edru og faktisk nyte livet, ville jeg nok sluttet for lenge siden men jeg vet det er langt mer komplisert enn som så.

Håpet er at min historie skal vise noen der ute at det faktisk nytter og at ting faktisk kan bli bedre, hvor enn vanskelig det ser ut akkurat nå. Ting løser seg så lenge man er klar til og starte arbeidet og forandre livet, det er SÅ verdt det! 

Igjennom dagene mine blir jeg kjent med så mange av dere som leser bloggen, mange som aldri har hatt de samme problemene som meg men som kjenner seg igjen i mye jeg skriver om, noen som venter på innleggelse og er nærvøs for fremtiden og mennesker som faktisk har komt seg ut og klart mesterstykket det er og skape seg ett normalt liv igjen etter rusen. Jeg er så takknemlig for alle pårørende som tar kontakt og mennesker som bare trenger noen og snakke med, at dere kontakter meg gjør hele bloggingen verdt det fordi da vet jeg at dette er riktig vei. 

Jeg håper på og ufarliggjøre åpenheten og knuse alle tabu der ute, jeg var en gang en lukket bok og har erfart skadene det gjør på sjelen, nå ønsker jeg og leve oppriktig ærlig og rusfri og dele livet med dere <3

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg