Its my way or no way!

I dag har vi vært ute hele dagen og heldigvis klarte jeg og karre meg ut av leiligheten, problemene ser ut til og bli større og større som timene går, ingenting blir bedre av og bure seg inne selvom det er det eneste man ønsker noen ganger. Vi har fått blitt skikkelig fysisk slitne og har mindre tid til og fokusere på det psykiske, mange svar har kommet på bordet i dag og jeg forstår mer om hvorfor min kjære forsvinner foran øynene mine.

Jeg har noen krav og noen regler for meg selv, slike regler jeg ikke kan fire på om dere skjønner, det er noen ting jeg ikke kan akseptere i livet mitt og som jeg må slå hardt nedpå uten og få dårlig samvittighet for det. Jeg merker hvor rasende jeg blir når noen truer rusfriheten min, jeg går bokstaveligtalt i taket og ingenting annet i denne verden får meg så sint som når noen eller noe truer denne tilværelsen min som clean. Det er som om noen kødder med barnet mitt, det innerste inne blir krenket eller truet og jeg klarer ikke og holde meg behersket. Ingen truer min rusfrihet, da smeller det.

Jeg har regler for livet mitt og ett valg som er grunnmuren min, ett valg om å leve som rusfri både psykisk og fysisk, og om noen ikke er med på laget mitt så har jeg faktisk ikke plass til dem i livet mitt. Slik må det være for og verne om meg selv og hva jeg står for nå.

Alltid har jeg føyet meg eller tilpasset meg både forhold og relasjoner, det akter jeg og ikke gjøre denne gangen, og regler for fremtiden må lages og etterfølges nøye.

Når det kommer til pappa så er han for gammel til og endres og jeg orker ikke og bruke kreftene mine på det heller, avstand lages for og verne om meg selv og mitt. Han har hatt problemer hele mitt liv, men dette er ikke mine problemer lenger og jeg små skåne meg selv for hva rusen gjør med han og konsekvensene som kommer av det.

Jeg har rett og slett klamret meg fast i dag og prøvd og gjøre disse tingene jeg vet gleder meg til vanlig, jeg har virkelig gjort en innsats for og klare en dag til i denne tilværelsen. Nå lengter jeg så etter en løsning eller resultater, ett lysglimt av noe slag eller noe som får meg til og kjempe videre, jeg bare trenger det og føler meg helt tynnslitt etter disse ukene her. En dag av gangen sier dem, og på mange måter er det nesten provoserende når man har det dårlig. Hehe..

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg