Ingen tar meg alvorlig når jeg sier jeg skal sprekke lenger, og ikke får jeg puls av politiet heller

Å holde ut og bite seg fast har fått en helt ny betydning for meg, og lite visste jeg om hvor sinnsykt bokstavelig det til tider faktisk er. For man holder seg fysisk fast og biter tenna sammen, det gjør vondt i kjeven min fordi jeg bokstavelig talt har bitt tenna sammen denne uka, men nå føles det ut som jeg er på rett vei. Jeg kan si helt ærlig at jeg ikke hadde taklet denne dagen her for ett par dager siden, da hadde jeg gått rett i kjelleren igjen og kansje gitt opp.

I dag har den ene dårlige nyheten komt etter den andre og jeg har befunnet meg i merkelige situasjoner jeg vet med meg selv jeg heller hadde taklet svært dårlig om det bare hadde skjedd i går, og er glad at jeg er på riktig plass i mitt eget hode når disse utfordringene kommer flygende imot meg! Jeg behøver meg selv for å klare å håndtere dette nye livet mitt, uten meg selv så kan jeg bare gi opp. Det er vanskelig å holde fokus og forholde seg bestemt på sitt eget valg når ting går dårligere for andre som du bryr deg om 🙂 

I dag har vi vært ute og spist og feiret 11mnd dagen min, jeg føler det er mange markeringer for hver milepæl jeg når. Jeg har bursdag i desember men gleder meg så innmari mye til den dagen jeg har vært edru i ett år! Og kommer til å feire 1årsdagen min hardere og mer høylytt en bursdagen min, det er litt større og viktigere og feire enn at man blir eldre. Jeg spøker med at jeg skal ta meg en skikkelig fyllekule, men alle vet at jeg bare har det i kjeften, og at jeg ikke kommer til å sprekke anyway så det er ingen som tar meg alvorlig når jeg fleiper med sprekker lenger. Jeg har rett og slett funnet ut etter å ha laget en liste til meg selv, at bakdelene med rusen er så altfor store i forhold til de få positive tingene jeg klarte å komme på, så hvorfor utsette seg selv for torturen nok en gang?

Ikke er jeg redd for politiet lenger heller, og finner det veldig kjedelig at pulsen min ikke stiger når jeg ser bilen deres dukke opp lenger… jeg savner litt det kicket! Ikke har dem stoppet meg en eneste gang siden jeg begynte å kjøre bil heller, og jeg som trodde at jeg var så spesiell og unik at det var det første dem ville gjøre. Det første som skjer etter at jeg har publisert dette innlegget er vel at jeg blir stoppet, etter at noen har lest bloggen min.. haha.. 

Jeg satser på at det fortsetter og gå fremover for meg og at jeg får alt på plass i hodet etter denne nedturen. Det eneste jeg trøster meg med er at jeg har klart og holde ut, og har fortsatt like stor avsmak på alkoholen som alltid, og isteden for å grave seg ned og tenke at dette er en tilbakegang, kan jeg heller tenke på at jeg har klart meg igjennom angsten uten å ty til selvmedisinering og uten å sprekke! Akkurat nå tar jeg med meg alt positivt jeg kan, og sakte men sikkert blir ting bedre! Aldri gi opp, kjemp for det du tror på og kjærligheten overvinner alt! Let the past make you better, not bitter! <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg