I Norge i dag er det offerene som blir skadelidende!

I dag har jeg en fordel med å være syk, jeg har ikke energi til og bli satt i beredskap, jeg er rett og slett for redusert til og bli vettskremt! hadde jeg vært med mine fulle fem så hadde jeg blitt satt i full traumeberedskap og blitt kastet tilbake i panikken dette mennesket utløser i meg. 

Dette får meg til og tenke på offerene for alvorlige lovbrudd, som voldtekter, drapsforsøk og lignende, hvordan er livene deres? når dem går med denne konstante redselen over at mennesker som sitter i fengsel for alvorlige lovbrudd faktisk har rett på permisjoner? offerene lever som normalt, klarer og få avstand men så plutselig må dem avlyse hele livene sine i disse dagene gjerningsmannen er på frifot? 

 

Jeg har blitt voldtatt selv og vil våge og påstå at dette er like alvorlig som å bli forsøkt drept, det ødelegger livet for alltid og man kan aldri leges av en slik opplevelse. Man kan få det på avstand og lære seg og leve med det men hva når man blir utsatt for den som voldtok deg gang på gang? 

Nå kjenner jeg selv på denne følelsen, dette behovet for og gjemme meg i min egen leilighet, ikke gå ut, være innestengt fordi ett annet menneske er ute av fengsel på permisjon, er det virkelig offerene som skal gå igjennom denne traumen gang på gang? er det riktig at ett menneske som er dømt for ett alvorlig lovbrudd skal kunne være i nær omkrets av offeret på permisjon? 

Jeg blir forundret over at i Norge i dag er det offerene det går utover, det er offerene som må omlegge livene sine etter at slike ting skjer og det er faktisk offerene som betaler for skadene. Først skal dem gå igjennom en stor rettsak for og få dømt gjerningsmann, som i seg selv er en ENORM belastning, så skal dem gå i alle disse årene gjerningsmannen er inne og være redd for disse permisjonene dem faktisk har rett på. Er dette systemet helt i gjennomtenkt? 

Jeg tenker det er sykt at noen bruker disse permisjonene til og sende trusselmeldinger rundt, harselere med andre mennesker UTEN at det får noen konsekvenser. 

TAKK FOR MEG!

Ps: Jeg er ikke redd deg lenger.

 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

1 kommentar
    1. Ord til ettertanke. Hvordan kunne man komme på at voldsofferet skulle gå med voldsalarm??? Nå snur vel dette etterhvert, i min tankeverden skulle voldsovergriperen hatt alarmen, alltid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg