I dag velger jeg og være ærlig

Hver eneste dag i 505 dager har jeg tatt ett valg! jeg har valgt og være ærlig med alle og mest av alt meg selv, jeg har valgt rusfriheten hver eneste dag fordi jeg ser at rusen ikke ville løst noe eller fikset noe selv når det stormer som verst rundt oss. Hver gang jeg har stått med møkka opp til halsen og problemene har sett ut som store fjell har jeg spurt meg selv ett spørsmål, og svaret er alltid det samme. Ville rusen løst dette? ville den gjort noe bedre? 

Rusfrihet for meg betyr ikke bare at man kutter rusen, det klarer alle men det handler om og leve ærlig åpent og rusfritt i alt man gjør, og jeg skal ærlig innrømme at og være ærlig for første gang i sitt liv er det vanskeligste steget og ta. Det er tøft og innse hvor mye man har løyet til seg selv igjennom mange år men når man starter og være fullstendig ærlig blir man kjent med seg selv  helt på nytt og på en annen måte.

Etter at jeg startet med og være ærlig har jeg blitt angstfri, løgnene og hemmeligholdingen jeg har bedrevet har ført til en enorm angst inni meg som bare har ført til mer rus, jeg har lært og aldri fortelle noen om noe helt siden jeg var veldig liten, jeg har lært at om du forteller noen hemmelighetene dine får det konsekvenser, og jeg føler denne bloggen er rebellen inni meg som ønsker og befri meg for denne følelsen. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har vært noen fan av meg selv, jeg har rett og slett ikke likt verken hva jeg står for eller hva jeg har vært, dette har ødelagt det viktigste forholdet i livet mitt, nemlig til meg selv. Etter at jeg startet denne prosessen har jeg startet og like meg selv, respektere meg selv og har klart og sette meg selv først. Mange har sagt i årenes løp at man ikke kan bli elsket av noen om man ikke elsker seg selv, jeg har aldri forstått dette helt, men ser det klart og tydelig nå. 

Ærligheten har ført til nye og sterkere bånd mellom meg og andre mennesker, det har ført til at jeg slipper og gå med en maske imøte med nye mennesker, jeg er meg selv og for første gang i mitt liv føler jeg meg godtatt for den jeg er. Det er ikke lenger anstrengende og være meg, det anbefales på det varmeste. 

I dag velger jeg og være edru, ærlig og åpen i alt jeg gjør, på tross av store utfordringer og humper i veien er alt dette verdt det for og aldri gå tilbake til dit jeg kommer ifra, ingen rus i verden er verdt og kaste bort denne rusen jeg får av og leve dette livet, og sjelefreden bytter jeg aldri med alle verdens diamanter og penger. 

Ha en fantastisk torsdag alle sammen!

Ærligheten varer lengst

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg