I dag er det mørkt som faen

I dag har jeg hatt en av disse dagene der man kan plassere ut alle mulige aktiviteter i verden, slike enorme ting man drømmer om hele livet om å få oppleve, men akkurat i dag hadde jeg ikke funnet glede i en eneste ting , det er ABSOLUTT ingenting som frister av syssler eller mat og i dag har jeg virkelig bare hatt en megadårlig dag, rett og slett… når man snakker om kjelleren, så vet jeg så inderlig godt hva dem snakker om, og jeg har vært der flere ganger i dag. 

Fordelen ved å ikke få lov og dele denne bloggen på facebook er jo det at bare dem som er mest ihuga og mest intressert i faktisk hvordan jeg har det gidder og gå innpå for å lese, og da slipper jeg også og pakke inn tingene i sølvpapir og late som om jeg er noe jeg overhode ikke er. I dag har jeg hatt det mørkt mentalt, og har vært flere ganger i den berømte kjelleren ! men det positive er at jeg vet igjennom det hele at det faktisk blir bedre, og først da jeg bare innså at dette var en av disse dårlige dagene og lot meg selv tenke negativt for en stund, så slapp det på en måte.

Når jeg faktisk lar meg selv bare falle inni denne dype depresjonen, så tar jeg meg selv i å le av meg selv. Når verden er så full i store problemer, og når jeg kommer ifra ett liv ifra helvetet, så er det litt tragikomisk at jeg sitter nå og er skikkelig deppa over at facebook har blokket bloggen min. 

Dette har bygget seg opp over tid, denne spenningen i kroppen og nervene som er til og ta og føle på , jeg har vært og besøkt barna mine, det er jul overalt og jeg måtte gi videre katten som har blitt min beste venn, og for og toppe det hele har jeg skjært opp hele tungen min på jekselen som jeg knakk her en dag, jeg har liksom gått som en løs kanon, og i dag har det virkelig bare vært helt forferdelig vanskelig og holde seg oppe. Det er så mange ting på en og samme gang, jeg gjør dette for første gang og jeg glemmer det lett, det er så mange inntrykk og så mange motstridende tanker og følelser som må plasseres, og jeg har bare vært edru i ett år. 

Det er heldigvis ikke ofte jeg har så dårlige dager, det er faktisk den mest negative dagen jeg har hatt til nå, og som alltid velger jeg og være åpen og ærlig om dette. Jeg er så redd for å bli oppfattet som negativ, men på slike dager som dette så lar jeg meg selv bare være, alle har faktisk lov og ha en drittdag og dette var altså min.

Stakkars kjæresten min oppi alt dette her, han har virkelig strukket seg langt i dag for å presse meg ut og gjøre ting bedre, han tvang meg omtrent til å kjøre han til Eid og jeg tok meg selv i å få det litt bedre av å bare være omringet av mennesker på den dagen jeg helst hadde foretrukket og forsvunnet i sengen aleine. Å trosse angsten er den beste terapien, og å gjøre ting som ellers gleder en. I kveld har vi hentet to kasser med boller og levert ut, og vi har hentet drøssevis med julegaver på båten! jeg tror det aldri har vært fullere under treet her i heimen! 

I går fikk jeg blomster på 1årsdagen ifra mine gode støttespillere i Florø, og i dag stod det sannelig en vakker julestjerne ifra lokalavisen her jeg bor. Jeg tror jeg har noen engler rundt meg, som vet akkurat når jeg behøver dem mest og tilfeldigheter fører til at småtingene lyser opp hverdagen når den er som mørkest, det er liksom for mange til å bare være tilfeldigheter, og jeg vet jeg har noen som passer på meg. Dagens lærdom: Det blir faktisk bedre! selvom man må svelge store kameler på veien. Og det er faktisk lov og le av seg selv når man virkelig ser hvor patetisk man er til tider 😉

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg