I 2015 forandret livet mitt seg dramatisk til det positive

Annonseinnlegg

Jeg er ei jente på 32år, som aldri har hatt en jobb eller en plan i hele mitt liv. Jeg har seilt på bølgen og har vært student og naver hele livet, og har egentlig tatt til takke med det. Utsiktene for fast jobb noenplass var liksom ikke noe som slo meg som realitet.
Men i 2015 forandret livet mitt seg dramatisk etter at jeg fullførte allmenn påbygg og ville ut i aktivitet.
Nav fikset først jobb til meg på rema, med lønn ifra nav. For så å fikse en jobb i kiwi.
Jeg har fortalt dere at jeg er/har vært alkoholiker, så denne nye jobben forandret hele drikkemønsteret mitt, og det ble viktigere å jobbe og å tjene penger enn å drikke seg full hver gang en hadde muligheten. De første årene jobbet jeg livet av meg for å vise hva jeg var god for, og jeg har fått så mye skryt at jeg ikke klarer å ta det innover meg selv.
Drikkingen har ikke fått den store plassen i livet mitt etter at jeg startet i jobb. Ja jeg har hatt noen sprekker, men har komt kjapt tilbake igjen, og jeg har opplevd mange opp og nedturer på disse 5årene som også har påvirket hvordan jeg har vært i jobb :).
Nå først føler jeg at jeg har noe å jobbe meg tilbake ifra 🙂 jeg skal bli bra igjen i ryggen med rehabilitering, også skal jeg ut I arbeidslivet igjen, og vinne tilbake den gleden over å være sosial døgnet rundt, og få den smalltalken i kassa 🙂
Jobb motiverer meg mer enn mye annet, så det er ett godt verktøy for meg for å skape motivasjon til endring og fortsette denne veien jeg har begynt.
Da jeg begynte å jobbe begynte jeg å innse min egenverdi, jeg dugde plutselig til noe og ble etterhvert veldig flink! Jeg fikk fast stilling allerede den første uken, og føler at jeg mestrer jobben godt når jeg har det godt på privaten og med meg selv.
Først må jeg bli sterk i meg selv, for så å møte samfunnet der ute som den personen jeg ønsker å være, så får det ta litt tid. 🙂
Alt er forandret siden 2015. I 2015 var jeg full i gjeld etter gamledager og det var mye sur gjeld som minte meg på de dumme tingene jeg har gjort, nå er jeg kredittverdig og har 100% kontroll økonomisk. Nå kan jeg bestille mitt eget telefonabonnement uten å måtte spørre foreldrene mine, noe som er første gang i mitt liv :). Vi har kjøpt huset her siden 2015, og jeg var med å betalte for egenkapital, og alt dette gjor jeg på det første året. Jeg levde omtrent ikke og alle penger gikk til gjeld og hus 🙂
Jeg har pusset opp masse her, kjøpt masse nye møbler og har styrket komforten her så det føles som ett ekte hjem, en følelse som har vært fullstendig fraværende!
Jeg har mange planer fremover for huset og ønsker å innvistere i å heve verdien, for huset er perfekt med litt puss 🙂
Det økonomiske er vesentlig når man skal holde seg rusfri for meg, og jeg føler at jeg er på rett plass nå. Er det noe jeg trenger eller ønsker meg så har jeg muligheten til å skaffe dette, og klare meg heilt fint. Noe jeg aldri har fått erfare før :).
Jeg er forlovet med verdens beste mann som gjør alt for at jeg skal ha det godt, og samlivet våres føler jeg bare blir bedre og bedre jo bedre vi blir kjent. Det er en god følelse å ha en i hjørnet ditt, som ønsker deg frem i livet og som har samme målene som en 🙂 alt blir lettere når man er to!
Foreldrene mine bor i etasjen under og pappas kreft er forhåpentligvis borte, etter en lang og slitsom periode, og mamma er forholdsvis frisk.
Barna mine har det perfekt og kommer til å bli noen fantastiske voksne med gode verdier, og jeg får gleden av å ha kontakt med eldste hver eneste dag på telefon pluss at jeg møter dem ofte på besøk 🙂
Jeg føler jeg har alle forutsetninger for å klare meg godt i fremtiden, og jeg har så masse å se frem til. Livet har virkelig forandret seg fra da jeg satt her i leiligheten som var sarvet ned, med stygge møbler og rot, uten penger eller vet til å gjøre noe med det, til nå når jeg har så mye <3
Det er ALDRI for seint å snu, uannsett hvor jævli du har det. Bare strekk ut hånden og tørr å slipp inn ett annet menneske! Så vil du se at andre vil vise deg forståelse. Av og til er det nok å si unnskyld. Det er ett mektig ord som vi må bli flinkere på å bruke!
Jeg sitter med en godfølelse inni meg over responsen på denne bloggen, og dere er fantastiske! Gårsdagen var helt surrealistisk og det er så fjernt at så mange mennesker gidder å bry seg om lille meg <3 jeg skal abslutt fortsette å blogge og være ærlig med dere!


Annonse fra gymgrossisten siden jeg må ut i trening nå etterhvert så alt fra steoridene ikke forblir fett etter musklene går bort. På tide å få kroppen tilbake så jeg føler meg sunn og frisk også der! Anbefaler deres produkter! Og denne har jeg selv! C4 som gir bedre trening. 😉


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg