Hvorfor bruker jeg ansiktet mitt på nesten alle blogginnlegg?

Jeg er ei jente som har hatt EKSTREMT dårlig selvbilde igjennom hele livet, jeg har aldri hatt troen på meg selv og alltid følt meg som den styggeste i verden.  Etter at jeg ble voksen startet jeg å lete etter tingene jeg liker ved kroppen og ansiktet mitt isteden for å hele tiden lete etter feil og det man heller er mindre fornøgd med, dette har reddet meg ifra å ødelegge mitt eget selvbilde, fordi det hele ligger i oss selv, og vi jenter er ekstremt flinke til å se nedpå oss selv og tenke negative tanker.

Jeg bruker bilder av ansiktet mitt bevisst, kall det eksponeringsterapi! I begynnelsen kunne jeg ta 10 bilder og slette dem alle fordi jeg aldri ble fornøgd. Men etterhvert som jeg har eksponert meg selv sletter jeg nesten aldri bilder lenger. Det hele sitter i hodet, jo mer positivt man sier til seg selv, jo bedre føler man seg! Jeg har ikke gjort noen forandringer, annet en å sminke meg anderledes enn før, jeg har ikke gjort store drastiske endringer fysisk, men i mitt eget hode har det skjedd noe med selvbildet. Jeg akter å påstå at jeg har ett positivt syn på kroppen og ansiktet mitt nå, det har jeg aldri hatt før, og jeg tror denne bevisste handlingen ifra min side har hjulpet meg i denne prosessen. Jeg er meg, det er slik jeg ser ut, og jeg er stolt over den jeg har blitt! 

Mitt råd er ikke å legge ansiktet sitt ut i offentligheten i tider og uttider som meg, hehe. Men og finne de små tingene man er fornøgde med, fremhev dem og fortell til deg selv hvor vakker du er hver eneste dag, ikke si negative ting i speilet, du blir det du tenker <3

 

Her er gruppa til bloggen på facebook! Meld dere inn og få med dere de nye innleggene og noen overraskelser og videoer ifra hverdagen min! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg