Hvit jul! En oppfordring til dere hærlige leserene mine!

Da vi var på Gol på seminaret «hvordan møte mennesker med psykiske utfordringer og rus» var jeg selvskreven da dama fra Hvit jul stod på stand og oppfordret alle til å kutte alkoholen i denne høytiden, og spesielt om man har barn hjemme. Rus og barn har ingenting sammen og gjøre, det passer rett og slett ikke sammen på noen som helst måte! Barna merker bare du har tatt den en eneste øl, og denne høytiden er akkurat for dem, ikke oss voksne. Det er tid for familie, tradisjoner og hygge, det finnes ikke plass til beruselse og anger, la oss ha en hvit jul slik at mange barn i verden kan slippe og gå og grue seg til denne høytiden barna skal se stort frem til! 

Skriv under på hvit jul i dag du også! Her er linken! https://hvitjul.no/?fbclid=IwAR2CJnd3ILpEH4dRUySum43N-SN-9Dc47_bhW0UbhnhC7IgqasvdDfF8_SM

 

Det er allment kjent at det drikkes ekstra mye i julen, og det ødelegger for veldig mange. Jeg vet selv hvordan det er og være alkoholiker i denne perioden, men jeg vet også hvordan det er å være barn og se hvordan de voksne forandrer seg etterhvert som glassene på bordet blir tomme, ett etter ett. Jeg vet hvordan det føles når barn føler på ansvaret for å passe på foreldrene sine, og barn går med tanker som er våres voksnes ansvar og bære, barna skal ikke gå med voksne tanker og skal tro verden bare er ett magisk sted og være. Spesielt i disse tider oppfordrer jeg dere alle til å tenke igjennom enda en gang hvordan man drikker, hvorfor man drikker og hva man kan gjøre for å gjøre jula til den beste for barna i huset. 

Rus og barn passer utrolig dårlig sammen, og selvom jeg selv har hatt store rusproblemer, har barna mine aldri sett meg ta meg en eneste øl, jeg har lært etter en hel barndom med rusen og pappaen min, og jeg har faktisk ikke ett eneste minne av han edru før jeg selv ble voksen, det er ikke slik det skal være, og det hele rammer barna våres. Tenk dere om og skriv under!

 

Her er gruppa til bloggen på facebook! Meld dere inn og få med dere de nye innleggene og noen overraskelser og videoer ifra hverdagen min! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg