Hva kan du gjøre for å endre verden litt?

Vi kan ikke sette oss på hendene våres og tenke at vi ikke kan endre verden vi lever i, eller at det vi gjør ikke utgjør en forskjell. Vi er ikke ubetydelige og hver og enkelt av oss kan faktisk endre verden litt hver eneste dag, og av og til kan vi endre hele verden for noen. 

Med gode holdninger og verdier kan vi faktisk bekjempe alt hatet der ute, om man møter hatet med kjærlighet har det en tendens til og vike og forsvinne. Måten vi møter mennesker på er viktig, og om vi møter alle med respekt og forståelse, kan vi faktisk utgjøre en stor forskjell. Jeg kunne ønsket at verden ble litt varmere, selvom mange påstår at den har blitt så mye bedre de siste årene, tenker jeg at vi har en lang vei og gå ennå. 

Noen ganger er det vanskelig og vise medfølelse med noen som har ett problem vi selv ikke kan sette oss inni, det virker som om når vi ikke forstår eller ikke har nok kunnskap om noe så synker også denne evnen til og føle med noen, jeg ønsker og gi masse kunnskap som bidrar til ett mer forståelsesfullt samfunn, og redde verden litt for noen. 

Det virker sikkert som om dette er ett rop om hjelp eller oppmerksomhet, oppmerksomhet kunne jeg søkt andre steder uten og blottlegge sjelen min og fortalt alt grumset ifra fortiden, om det var oppmerksomhet jeg ønsket hadde jeg ikke fortalt mine innerste hemmeligheter for dere. Jeg gjør dette for å heve kunnskapen der ute og bidra til at dem som leser denne bloggen faktisk får ett bredere syn på andre mennesker, at man kanskje tenker seg om litt når man dømmer neste gang, dette er også viktig for meg selv! alle mennesker dømmer, alle som er annerledes en oss selv er ukjent og skummelt. 

Å innse at man selv er dømmende er en ubehagelig ting, og det eneste som hjelper er og tilegne seg kunnskap nok til og endre disse holdningene som er feil. 

Å innse at hver og enkelt av oss faktisk har noe å si også i den store sammenhengen er ett viktig steg for og kunne bidra til og gjøre samfunnet våres bedre, og verden til ett bedre sted og være. Alle er med på denne prosessen, så hva har du tenkt å gjøre for og bidra? 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg