Helgen uten rusen er mye bedre!

Helgene er spesielle for rusbrukere og det har alltid vært min tid for dårlige ynskyldninger til å drikke, for i helgene er det sosialt akseptabelt å drikke åpenlyst ute blandt folk 🙂 det er da en går ut og gjør masse dumme ting som faktisk folk ser! Ellers i ukene så blir en sittende inne og drikke og ikke har alle øyner på deg, så helgene er tiden for å drite seg mest mulig ut på kortest mulig tid, og turene på pub er sikkert veldig morro der og da, det er bare synd at de fleste blir glemt så fort, og man våkner med angsten langt oppi halsen på grunn av hukommelsessvikten iallefall jeg opplever hver eneste gang jeg er ute! Jeg trenger ikke en gang å drikke så mye heller før denne svikten i hjernen kicker inn og fører til mange ubehageligheter!  Det koster også skjorta å gå ut og drikke så fordelene er mange ved å holde seg edru og hjemme 🙂 bare synd det gikk så mange år før jeg innsåg dette.

Dynamoen min må skiftes fordi lageret i den er kaputt og hele dritten må skiftes og koster meg 5100kr, men det blir ikke gjort før etter påsken så utgiften blir utsatt litt. Det er kjipt men må gjøres så jeg er glad jeg er stabil økonomisk ellers hadde dette ført til konkurs, om det var som før 🙂 bilen fortjener å ha det godt, så dette får vi bare tåle, for jeg er virkelig forelska i den <3 vi har kjørt oss tur i dag også, og til vakre Eid der jeg fant en Buddha 🙂 Det ble også burger på oss, da jeg plutselig fikk føling again! Og jeg er begynt å lure på egen helse når dette skjer hver eneste dag nå, og er virkelig ubehagelig! Huset er full i mat, men det ble en stopp for mat i Polljen! Så nå er det gamle ekteparet som vi har blitt slitne og fornøgde med dagen som har glidd forbi oss, som alle dager gjør 🙂 jeg har fått dagens dose kjøring, noe som letter mitt humør gange tusen og jeg kjenner i hele kroppen hvor mye bedre jeg føler meg nå! Jeg har vært nedtrykt denne uka og slapp så nå håper jeg dette fortsetter så jeg kan se en ende på denne helsa som gir meg merkelige plager! I dag hovnet lippa mi opp plutselig når jeg satt her i sofaen, helt utav det blå kjente jeg selv at min egen lippe hovnet, jeg fatter ikke desse bivirkningene men lippa er fortsatt hoven etter flere timer. Sier litt om medisinene, og hvor kraftige dem påvirker kroppen og sinn. Anbefales virkelig ikke!

Vi ser frem til nok en helg i heimen med god mat og tv med serier, også håper vi at denne dvalen snart kan lette litt, fordi vi begge rett og slett har latt latskapen overtatt hele oss! Vi orker ingenting og blir daffere og slappere for hver eneste dag, nå er det såvidt vi orker å gå på do her. Vi har egentlig mye vi kunne ha gjort, og da legger jeg trykk på KUNNE. Men vi makter bare mindre og mindre, og jeg vil tørre å påstå at vi virkelig ikke er late mennesker til vanlig. Så målet for denne helgen blir rett og slett å klare å karre oss oppav sofaen og faktisk få gjort litt! Men vi må sette oss små mål, det har jo vi lært alt om, så jeg skal faktisk prøve å komme meg i dusjen.. om jeg orker i dag. 😉 jeg tenker det kunne vært værre, vi har iallefall ikke bordet fullt av tomme tuborgbokser og fullt askebeger, og ikke er vi dårlige heller 🙂

GOD HELG!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg