Heksejakten på Petter

Reklame | Gina Tricot

Hver eneste dag ser man at urettferdigheten rår og at mennesker står utenfor og ikke kommer seg inn. Jeg ønsker meg ett varmere samfunn til jul, ett åpnere ett som er enklere å være anderledes i, og at alle og enhver åpner øynene sine for hvordan en selv opptrer når noe skjer. Den dømmingen jeg ser i media nå og heksejakten der alle konkurrerer om å ha den værste og styggeste kommentaren i kommentarfeltet tar jeg stor avstand til, og er evig lykkelig for at jeg selv ikke er en kjent offentlig person. Jeg snakker selvsagt om Northug!

Jeg tenker at når man legger seg flat, innrømmer sine feil og står for dem og beklager seg, så har ikke vi andre dødelige noe vi kan si! Enten godtar vi ynskyldningen  eller så går vi ifra diskusjonen og holder munnen godt igjen. Hva er vitsen med all denne hetsen? Har dere bygget opp masse agg og Petter var den første og beste til å angripe? Hva grunner alt dette hatet? Det blir dratt ut i proposjoner og til slutt sitter jeg der og undrer på om det egentlig er han det er snakk om fortsatt.

Jeg har aldri vært noen fan av denne mannen, og har hatt mine meninger om hans arrogante holdning, og måte å være på, men da jeg først leste hans ynskyldning på nett, så var den ballen lagt død. Jeg tenkte at det er kult av han å gå åpent ut på nettet denne gangen og legge seg flat! Jeg tenkte at det kunne ikke være lett for han siden han virker som ett menneske som har vanskelig for å innrømme feil, og jeg tenkte at det var godt at han la dette ut FØR pressen. Fra min side var saken glemt og jeg la den ifra meg, og var overhode ikke forberedt på dette mediesirkuset som ble. Media er greit men kommentarfeltene eksploderte med hatmeldinger og stygge ord om denne mannen som akkurat hadde skrevet sikkert den vanskeligste meldingen i sitt liv.

Vi mennesker er så kjappe og dømme, og det vet jeg så inderlig godt etter å ha levd utenfor loven hele livet, og aldri vært som alle andre, MEN vi må tenke oss om! Det er noe med at vi sitter bak en skjerm og skriver, og tenker oss ikke alltid om hvordan ordene våres blir mottat, vi snakker så høyt om at vi skal lære barna våres nettvett, men vi er enda værre enn dem noen gang kommer til å bli. Jeg blir lei meg når jeg går igjennom disse, og unngår dem for alt det er verdt, for jeg tenker på personen bak, og det må da være måte på hvor mye dritt ett menneske som ligger nede allerede kan ta! Skjerp dere!

Klær fra Gina Tricot som jeg anbefaler varmt videre til leserene mine <3

Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot//Gina Tricot

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg