Hadde jeg visst dette hadde jeg ALDRI blitt edru!

Jeg er så takknemlig og glad for at jeg ikke ante noe om denne prosessen på forhånd og at naiviteten inni meg førte til at jeg trodde jeg var verdensmester i begynnelsen, hadde jeg visst om alle disse opp og nedturene så tror jeg helt ærlig at jeg aldri hadde våget og ta steget helt ut og kutte rusen, jeg hadde nok blitt skremt over hvor overveldende alt føles og fortsatt i de “trygge” rammene rusen gir deg. Styrken man opparbeider seg etterhvert er helt sinnsyk og jeg tar meg selv i og stadig bli overasket over hvor sterk man faktisk er når det først gjelder, man nekter og gi opp og man gjør alt for og overleve.

På gruppe i dag ble det sagt noe som åpnet øynene mine litt, jeg har vært så opptatt av alt rundt og mistet litt fokuset på min egen rusfrihet og hvor viktig den faktisk er, hvilken stor prestasjon det faktisk er at jeg er rusfri hver eneste dag nå, samma om alt raser rundt meg så klarer jeg og holde meg rusfri, det er faktisk ikke mange som klarer det. 

Det er ganske så mange momenter i livet mitt som presser meg utpå kanten og som er store uromomenter i hverdagen som jeg må plassere hvor det hører hjemme, jeg har ikke plass i livet mitt til slike ting, jeg har rett og slett nok med meg selv og dette livet jeg lager meg. 

Jeg har vært så flink og si at jeg ikke skal bry meg om ting jeg ikke kan forandre, men den siste tiden har vist at jeg ikke praktiserer det jeg taler, for i bunn og grunn er det bare meg selv jeg kan forandre her i verden og jeg akter og jobbe imot og bli den beste utgaven av meg selv på alle måter. Jeg av alle burde ikke bli overasket over å bli dolket i ryggen! jeg burde se det komme med tanke på hele fortiden.

Om jeg hadde visst alt dette på forhånd, hvor vanskelig ting ville bli så hadde jeg ikke våget og ta fatt på denne reisen, jeg er glad jeg ikke visste for mye men nok til og bygge opp en styrke i meg selv og valget mitt. Jeg har valgt rusfriheten fordi den var den eneste utveien, og for hver dag jeg er rusfri så har jeg gjort det jeg kan.

Jeg føler denne dagen har gitt meg noe, en styrke i meg selv igjen som jeg trenger videre. Jeg føler jeg har fått troen på meg selv tilbake og er klar til og bekjempe det som kommer. Aldri hadde jeg trodd at jeg ville finne sjelefred i rusfriheten min, at jeg ville finne en styrke ingen kan ta ifra meg og faktisk bygge meg ett liv helt på egenhånd, aldri hadde jeg trodd at jeg ville bli glad i meg selv igjen, ei heller å være glad i andre. Jeg har valgt å gi meg hen til rusfriheten, jeg har valgt og stole på den fordi jeg ikke kunne stole på rusen, jeg mener bestemt at jeg har valgt riktig! for første gang i mitt liv er noe rett. 

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Monica❤️Det er tungt å ta innover seg, men det er verdt det. Det dysfunksjonelle. Gjett om jeg vet.
      Jeg har nevnt det før, la voksne leve deres valgte liv, og velg bort kritikk. Gå bort fra de, flytt til et annet sted med litt avstand i det daglige. Ikke vær en slags støttekontakt og «taxi» for så å få fyllekjeft og dritt i andre enden. Ikke tillat andre å bruke deg som søppelbøtte for sin egen skittenvask. Det er hardt å si det som det er.
      Puh, der slapp jeg litt steam gitt…
      Fine deg, legg deg på puta di og sov en god natt. Husk å hvile hodet med å lese litt, osv. Alle gode tanker.❤️🌸

    2. Hold stø kurs, vekk fra utbytting og utnytting. Ditt gamle miljø føler seg sviktet av deg, du mestrer noe de ikke er klar for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg