Ha tro på deg selv og tør å være ulik alle andre!

Reklame | Ellos.no

Det er helg og det merkes på stemningen som ligger i luften! Vi har vært på roadtrip igjen og vært til Eid for å skaffe pumpe til akvariet så den kjære fisken våres får det fint oppi der, men nå virker det som pumpen er for stor for dette akvariet og fisken egentlig hadde det bedre uten, så nok ett bomkjøp virker dette å være! Selv en liten fisk kan bli en dyr affære merker jeg.

Det ble Eid i dag også, som veldig veldig mange ganger før, og jeg kan veiene i blinde omtrent, så jeg har fått kjørt meg i denne fine bilen jeg har innvistert i 🙂 det er så deilig å føle på selvstendigheten denne bilen gir meg og friheten til å gjøre ting vi har hatt planer om lenge :)! Man merker det er helg i luften når mobilen fyller seg opp med teite meldinger som en ellers ikke får i ukene og man merker på humøret at det eneste som står på agendaen er alkoholen, som er en selvfølge når det «endelig» er helg! For meg består helgen i det samme som på ukedagene, bare at en koser seg litt ekstra minus alkoholen. Jeg slipper også den fyllesyken i morgen som jeg overhode ikke savner ett sekund, og jeg slipper den angsten den også ville ført med seg, denne fyllekula jeg ellers hadde hatt på en normal Lørdag. Jeg velger livsstilen jeg har nå alle dager i uka, og savner overhode ikke denne kontrollen alkoholen alltid har hatt over meg, også når jeg ikke har drukket. Grepet den har hatt over meg har vært såå mye større enn jeg innsåg da det stod på, men jeg kan ærlig innrømme at alkoholen hadde all makt over meg i store deler av livet mitt. Man tripper rundt og bare venter på å få denne rusen igjen og gjør alt for kunne drikke og ruse seg, det er det eneste som betyr noe, og man velger dette over alt her i verden.

Jeg er glad jeg har ett valgalternativ nå, jeg kan faktisk velge bort alkoholen, det er jeg sterk nok til, jeg er frisk nok og jeg har så mange ting ellers i livet mitt som er så mye kjekkere for meg og som gir meg så mye mer enn en helg med fest og morro. Jeg skal ikke svartmale helt det og være alkoholiker, for om det bare hadde vært negativt, så hadde vi vell aldri heller blitt alkoholikere! Det er sinnsykt morro også, og man skaper seg grupper med mennesker som er der akkurat for samme grunn som deg selv, du er helt lik, og er en del av en klikk som gjør akkurat det samme som deg selv, og som bryr seg om de samme tingene som deg selv, dere hører på samme musikk, ser på det samme på tv-en og har masse å snakke om. Det er ett savn etter det sosiale alkoholen har gitt meg, for det er jo de eneste gangene jeg faktisk har vært sosial, for edru snakket jeg omtrent ikke 🙂 men jeg har det mye kjekkere når jeg selv er edru og har ingen problemer med å se folk drikke og ha det hyggelig 🙂 jeg har sett mange prøve å slutte å drikke, og jeg har fysisk sett at dem tripper, er rastløse og kjeder seg, det er som dem bare går på vent til dem kan sprekke igjen og få rusen sin, og det ser ut som dem konstant har abstinenser etter ei fyllekule. Jeg føler ikke det er slik med meg, og eneste gangene jeg egentlig tenker på alkoholen er når jeg møter eller snakker med noen som tar det opp selv. Jeg føler ikke jeg går med ett konstant sug selv, som jeg vet mange andre går med, og føler meg heldig. Jeg føler heller ikke at jeg går på vent, men det er klart det er vanskeligere i perioder der jeg blir oppsøkt av fortiden eller blir trigget. Jeg har lært meg selv teknikker som fungerer for akkurat meg og bruker dem aktivt hver eneste dag. Jeg har tatt ett valg for meg selv, og står fortsatt fast på det jeg tror på, og er heldig som har fått denne store muligheten til å forandre livet mitt atter en gang. Jeg har fått muligheten til å starte med blanke ark, og det er veldig få som får denne muligheten her <3 jeg skal gjøre mitt ytterste for å ta vare på denne muligheten og gjøre alt utav den!

Man kommer alltid til å føle seg aleine i en slik prosess, og man ser at det ikke er mange fra fortiden som ønsker meg noe godt, men det vil alltid være slik 🙂 man kan ikke behage alle, og man blir aldri god nok for enkelte, så lenge man tror på seg selv og det man står for, er det godt nok! Vi mennesker er sterke som stål når vi først bestemmer oss for noe, og det er bare synd på dem som prøver å motarbeide mennesker som jobber for det dem tror på. Jeg har troen på mennesker som tør å være ulik alle andre, og som ikke er redd for å stikke seg frem. Ja til åpenhet og ærlighet og ja til rusfrihet og å være stolt over seg selv!

Shoe Biz//Jacqueline de Yong//Jacqueline de Yong//Twist & Tango

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg