Greit å drikke sammen med barna sine? – Signer hvit jul folkens –

Nå høres jeg sikkert ut som moralens vokter, nyfrelst og nylig oppdaget rusfriheten og alt det gode som kommer med den, jeg har blitt slik jeg aldri skulle bli og har funnet ut at jeg bare får innfinne meg med det.  😂 Som mange av dere vet har jeg ofte delt om hvor intenst dette hatet mitt til julen alltid har vært og hvor inderlig jeg ønsker og ta jula tilbake! ❤️

Jeg har alltid ment at barn og rus ikke har noe med hverandre og gjøre fordi jeg selv har vært barn oppi situasjoner jeg overhode ikke skulle være og jeg vet hvor vond spesielt høytider kan være. Jula for meg er bare forbundet med rus, krangling og dårlige minner. Jula er for barna, det er dem som skal kose seg og bare være barn, og på tross av dette tar salget på alkohol ett kraftig hopp rett før jul og folk hamstrer inn drikkevarer. Barna merker ingenting? 

Tar pappa seg ett eneste glass så vet jeg det før  han har rukket og si “hei”, antennene mine fungerer akkurat slik dem skal og enda bedre og barn er smartere og får med seg mye mer enn vi tror. Jeg oppfordrer dere alle til og skrive under på Hvit jul sin kampanje som jeg selv har skrevet under på de to siste årene.  Her er linken: https://hvitjul.no/

Nå når jeg har komt i julestemning skal jeg dele mer om hvordan mine juler har vært når jeg har vært i aktiv rus VS nå som rusfri, dette blir nemlig min andre jul som rusfri! 

Del gjerne dine tanker om alkohol og barn, eller rus generelt! La oss skape en debatt.❤️

 

 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

6 kommentarer
    1. At man ikke skal drikke seg full – når det er barn tilstede – spesielt i julen – er jeg (selvsagt) enig i.

      At vi voksne har 1-2 glass vin til maten utover kvelden føler jeg likevel ikke er feil.
      Og tror mine barn verken har tatt skade eller mislikt det.

      Men skjønner selvsagt et totalavhold om man har vokst opp med – eller akkurat kommet ut av – ubehagelige situasjoner rundt alkoholbruk.

    2. Jeg er helt enig med deg. Når det er sagt tror jeg ikke barn tar skade av om voksne tar seg ett glass til maten. Det viktigste er at alle koser seg, og at de voksne på ingen måte skal bli tydelig beruset. Jeg for min del rører aldri alkohol når mine barn er tilstede, om de er våken eller har lagt seg for kvelden. Dette er ett valg jeg har tatt for meg selv.

      Når det er sagt synes jeg det er veldig trist at barn vokser opp med foreldre eller andre voksne som ikke kan styre seg. Selv de minste barna merker sånne ting og det er uheldig! Drikk julebrus, det er jo mye bedre❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg