GLEDER meg til jul! gjør du?

I år har det skjedd noe rart, denne vonde klumpen i magen som startet og vokse allerede i september er borte, den er byttet ut med spenning og en godfølelse. Så lenge jeg kan huske tilbake har jeg hatet julen, den har minnet meg på alt det negative og om mulig så har jula fått meg til og føle meg enda mer annerledes og utenfor. Jeg har alltid hatt noen og feiret med, men aldri hatt en ekte familie og denne tryggheten rundt meg. 

 

Omplasseringskatten vi hadde en periode i fjor likte godt det lille treet vi fikk i hus <3 det var helt forferdelig og lever han ifra oss rett før jul.

 

Om livet har vært vanskelig så har julen bare forsterket alle disse tingene og jeg har plassert hatet mitt i denne høytiden som egentlig handler om menneskene som er rundt deg og kosen. I år er dette helt anderledes og det er med den største glede jeg kan si at jeg gleder meg til og feire jul i år! 

I fjor på disse tider la jeg ned enorme ressurser og krefter for og “ta jula tilbake”, jeg gjor alle disse tradisjonelle tingene, pyntet huset og vi kjøpte gaver til hele familiene våres for første gang noensinne, vi hadde ett krafttak og nå ser jeg at strevet var verdt det.

Bilder ifra i fjor og man kan se at vi har tatt helt av! Det er helt sykt og se forskjellen på stuen før og nå. I år blir det mer stilfullt!

Ikke bare er klumpen av angst borte men jeg og min kjære satt oss ned og planla hvor vi skal være i jula, når vi skal starte og pynte og ikke minst hva vi skal gjøre i år for og få en fin tid sammen med dem vi elsker. Om dette ikke er fremgang så vet jeg ikke jeg, jenta som hatet julen har allerede i oktober startet planleggingen og har allerede handlet inn noen julegaver, jeg aner ikke hva som har skjedd men det som har skjedd er av den positive sorten! 

Bilder ifra fjorårets pynting av hjemmet.

Håpet er at denne nye begeistringen for jula skal smitte over på andre som ikke har det så enkelt når denne høytiden setter inn, jeg vil prøve og starte flere prosjekter fremover og gleder meg til og dele dem med dere. Nå skal vi virkelig ta jula tilbake! 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

2 kommentarer
    1. Så godt å høre at du gleder deg til jul 💕💕 det gjør jeg også. Har ikke kommet igang med å kjøpe gaver, men det blir.
      Ha en fin dag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg