Fredag uten pils i hånda, sørgelig eller hva?

Fredager uten pilsen skulle bli så kjedelige, jeg ville sitte her aleine uten venner og bare synes synd på meg selv! jeg ville gå av forstanden av kjedsomhet ensomhet og utenforskaphet, så sitter jeg her da og er fullstendig ferdig som menneske og har vært i aktivitet i 12 timer i dag, jeg hadde ikke fått tid til å drikke meg full om jeg SÅ prøvde en gang og det eneste jeg lengter etter er sengen min og litt ro! det er fredagskveld og jeg føler meg som en gammel dame her jeg sitter, fullstendig anderledes både fysisk og psykisk. 

Alle disse forventningene til rusfriheten og hvordan den ville bli, har blitt det totalt motsatte! og jeg ville ikke forandret en eneste ting ved livet mitt lenger. Jeg har brukt så mange år på og hate meg selv og føle på en intens skam for hvem jeg har vært, jeg har tråkka meg selv ned og trodd jeg ikke var verdig noe, og nå får jeg vist hva jeg kan og hva som bor inni meg, menneskene rundt meg ser ikke lenger den rusmisbrukeren jeg en gang var, dem ser det nye mennesket som er sulten på livet og alt det kan by meg.

Jeg higer etter og gjøre en forskjell for menneskene rundt meg og dem jeg forlater i rusen, jeg ønsker og gjøre hverdagen litt enklere. Jeg kjemper min egen kamp hver eneste dag, men medmennesket inni meg trenger også og være der for andre.

Fremtiden ligger der foran oss og jeg bare kjenner det i magen at det kommer positive ting fremover, de gode beskjedene venter der fremme og nå tar jeg en dag av gangen. I morgen har jeg vært rusfri i 500 dager! når jeg tenker over det så kjenner jeg en stor stolthet fordi selv ikke jeg trodde jeg ville klare dette. 

Hadde noen spurt meg for 200 dager siden om hva jeg følte om antallet dager hadde jeg nok ikke følt noe særlig, kampene jeg har kjempet de siste 200 dagene var kamper jeg ikke hadde sett komme. Det har vært perioder der jeg nesten har gitt opp men noe inni meg har nektet og gå tilbake til den jeg var. Denne fortvilelsen som ligger i rusen der bak ønsker jeg ingen! denne følelsen av og være fullstendig uten kontroll over deg selv ønsker jeg virkelig ikke min verste fiende, men jeg er glad jeg har følt denne for nå kan jeg faktisk hjelpe andre.

Dette har vært en LANG fredag! og som dere ser på innleggene har det skjedd litt av hvert denne dagen. Det har skjedd veldig mange ting som aldri ville skjedd om jeg fortsatt var i rusen, og det er dette jeg tenker på hver eneste dag! ingenting i livet mitt som skjer nå, ville skjedd den gangen da. Alt dette har jeg bygd opp og jeg gleder meg til fortsettelsen sammen med dere. 

Ha en god natt kjære lesere! 

 

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Sitter her med en god kopp te.Lykken er i morgen tidlig,da er vi friske og på godt humør,ikke sant?ha en fin kveld.

    2. God morgen,dette er premien på å ikke drikke.deilig å ikke være fyllesyk.MÅ DU HA EN VELDIG GOD DAG.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg