Første året som rusfri var blåbær

Å gi opp er ingen akseptabel greie, det er ingenting inni meg som er skapt for og bare gi opp noe som helst, spesielt ikke når jeg tror på noe så intens som jeg gjør. Å være rusfri er det sterkeste jeg noengang har gjort, jeg har tatt ett standpunkt til noe som har hatt den fullstendige kontrollen over meg og har tatt den tilbake, jeg står med kontrollen i mine egne hender og det er en helt syk følelse! avhengigheten er den sterkeste makten jeg har vært under, den er regjerende og kontrollerende, for mennesker som ikke har opplevd det kan dette høres ut som en unnskyldning men for dem som har vært der vet veldig godt hva jeg mener. 

I natt har jeg hatt rusdrømmer igjen, for første gang på lenge har jeg drømt om rusen, men denne gangen var det anderledes. Denne gangen drømte jeg om at folk mistrodde meg når jeg sa at jeg ikke rusa meg lenger, og frustrasjonen over og måtte bevise sin uskyld. Jeg tror hodet begynner og klare og følge med også i drømmeland og at det endelig har oppdaget at jeg faktisk er edru. Jeg har slitt mye med rusdrømmer der jeg faktisk ruser meg, men nå har det forvandlet seg til og handle om prosessen med og slutte. 

Jeg skal ærlig si at jeg hadde det lett det første året som rusfri, alt falt på plass og gikk på skinner! jeg nøt virkelig livet uten rusen og bygde opp ett liv rundt meg som var verdt og leve for, vi var friske og hadde stor fremgang igjennom det første året! dette andreåret har vært helt sinnsykt og det har skjedd så mange ting jeg overhode ikke såg komme, det er andreåret som har vært verst for meg, og ikke det første som mange sier. 

Nå prøver jeg og restarte meg selv til og ta tak i denne nydelige tirsdagen som ligger foran oss, jeg krysser alt jeg har for og få en “lett” dag og at tingene omsider begynner og lette for oss. Det har vært noen tunge tak men vi prøver og ta en dag av gangen, bokstaveligtalt. 

Om dere liker denne bloggen her og hva den står for, så har jeg lagt en lenke under bildet! gruppa til bloggen som stadig vokser 🙂 klikker du på lenken kommer du rett til facebookgruppa! 

 

 

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg