For mange er du ingen, for noen er du alt

Denne setningen har hjulpet meg mye i perioder der jeg ikke har hatt det så greit, den har løftet meg når jeg har følt meg aleine og den gir en dypere mening om man virkelig tenker over den.

Følelsen av og være ubetydelig og at om man forsvinner så blir det ikke en gang merket kjenner jeg godt igjen, det er vondt og føle seg slik og det er vondt og gå med slike tanker aleine. Etter livet jeg har levd har jeg ofte stått i situasjoner og vært helt aleine, jeg har faktisk bare hatt meg selv og stole på. Jeg innser nå at problemet har faktisk vært meg selv, da jeg aldri har latt noen komme inn.

Å alltid bli en bekjent og aldri en nær venn kjenner jeg meg også godt igjen i, og denne avstanden mellom meg og mennesker ser jeg bare har vært min egen usikkerhet. Når man ikke er fornøgd med livet sitt eller seg selv så er det vanskelig og slippe noen inn, man ønsker ikke å vise kaoset og man bygger en fasade rundt seg. 

For meg har det hjulpet og åpne meg opp til dem jeg fortsatt skal ha i livet mitt, det har brutt ned denne muren og ført til noen fantastiske vennskap jeg alltid vil ta med meg videre. For mange er jeg ingen, men for noen er jeg alt.

Når man står på siden av samfunnet over så lang tid er det vanskelig og komme inn igjen, det er som om man må lære alt på nytt og selv de minste elementære tingene er noe man ikke kan. 

Man står i en konflikt med seg selv, da man forlater ett miljø og omgivelser som føles trygge for deg selv, der du kjenner  sjargongen og reglene, for ett miljø og omgivelser du ikke kjenner og du står i fare for og bli dømt for fortiden igjennom hele veien. Det er kjempeskummelt, men har du noen du betyr alt for så klarer man alt. 

For meg har det vært viktig og luke ut mennesker, uten å være egoistisk. Kjenner jeg at noen tar for mye eller trigger så unngår jeg disse, samme med alle situasjoner i livet, man må gjøre det for og beskytte seg selv og sin egen rusfrihet. Det er rart og ikke føle seg aleine lenger.

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Det må være flott å ha kommet så langt i rehabiliteringsprosessen. Jeg følger en annen, på telefon, som er i starten av fasen. Jeg sender styrkevibber ril dere begge. Kanskje delte vibber blir doble vibber.💥💥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg