For 17år siden fikk jeg en datter, bare 16år og mor

I dag er det en spesiell dag! min datter er hele 17år gammel, og jeg har elsket henne siden den dagen jeg fikk vite at hun eksisterte inni magen. Barnevernet hadde mange møter der dem prøvde og få meg til å ta bort barnet i magen, men jeg nektet. Jeg var mor ifra første stund og som 15åring var jeg mer opptatt av og stelle til hjemme og lage meg klar til barnet som kom en slike normale ting unge mennesker er opptatte av. Mange ble overasket da jeg brukte alle pengene jeg fikk til babyutstyr og brukte ikke en eneste krone på meg selv, som mange ville gjort.

Jeg hadde alle øyner på meg den gangen, jeg hadde akkurat fylt 16år da hun kom inni verden våres og forandret alt for alltid. Mange dømmer unge mødre men alle kunne se hvor høyt elsket hun var ifra første stund, og årene fremover var hun alltid i fullt fokus! vi sov sammen ifra første natt, og dem på sykehuset kjeftet på meg fordi det var feil. Vi sov best sammen, og slik ble det fremover.

Aldri hadde jeg trodd det var mulig og elske noen så høyt, og jeg er så ufattelig stolt over hvor langt hun har kommet på tross av at vi ble skilt i oktober 2008. Barnevernet tok ifra meg begge barna fordi jeg hadde forvillet meg ut på rusen, men barna ble heldigvis skånet for dette og har ingen minner av meg som ruset. Barna mine har fått vokst opp i trygge familier som alltid har elsket dem som sine egne, og jeg har prøvd og være en mor på avstand.

Jeg og datteren min har alltid hatt ett spesielt bånd sammen, hun kaller meg mamma fortsatt på tross av avstanden. Helt ifra første stund var det jeg som klarte og få henne til og sove, jeg som alltid klarte å roe henne ned og det var meg hun søkte etter når hun behøvde trygghet og varme. Slike bånd klarer man aldri og fjerne og jeg ser frem til og se henne vokse opp i denne verden.

Jeg elsker deg over alt på denne jord datteren min, dere betyr alt! Gratulerer så masse med 17årsdagen din!

I dag skal jeg prøve og feire på min egen måte som alltid, jeg har det veldig bra med situasjonen vi er i og er takknemlig for hvor bra alt har gått. Dette er din dag i dag kjære datteren min! 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer

Siste innlegg