Ett helvete på jord, men det eneste alternativet

Gårsdagen henger igjen i kroppen og hodet verker, det kjennes ut som ett trykk som presser konstant. Noen sa til meg i går at det høres ut som om jeg får en sorgreaksjon etter hver traumeterapitime og dem har sikkert rett. Det føles rett og slett ut som hele verden forsvinner under meg og jeg kjenner på ett stort tap i hjertet mitt, en sorg uten grunn.

Gårsdagen var en av de største testene, en test på styrken og en test på hvor langt man har kommet i prosessen, Tankene var aldri innom rusen men heller denne pausen jeg vet den gir meg, i går hadde virkelig en pause hjulpet men konsekvensene av disse pausene orker jeg ikke og forholde meg til lenger. Noen ganger er å gi opp ingen alternativ og man tåler mer enn man tror. 

Mange er innlagte når dem går igjennom denne terapien, og det forstår jeg veldig godt! det er som og bli kastet rundt uten kontroll der følelsene bare raser og man ikke aner hvor dem kommer ifra, en real life helveteskarusell og man kan bare håpe på at den stopper noengang. 

Grunnen til at jeg fortsetter, på tross av hvor jævlig det er til tider så vet jeg at det fungerer! jeg har tatt noen steg fremover når det kommer til mine traumer som jeg trodde var fullstendig umulige. Jeg vet ikke hva som hjelper med denne behandlingen, jeg kan ikke sette fingeren på det eller se det med mine egne øyner, men jeg vet at jeg har kommet langt. Å gå tilbake til panikkangstanfallene er ingen alternativ for meg, jeg klarer ikke og leve med dem lenger og makter ikke denne uforutsigbarheten denne sykdommen gir meg, jeg velger og kjempe selvom det til tider er helt forferdelig grusomt. 

For dem som har opplevd denne panikken forstår hvorfor jeg velger som jeg gjør, hvorfor jeg velger og gå igjennom dette helvetet, for alt er bedre en angsten og utryggheten panikken gir.

For første gang har jeg delt noe med dere som virkelig har satt meg ut og jeg har tatt meg selv i å angre idet jeg har postet det. Det er disse innleggene som gir meg mest terapi og som føles best i sjelen, åpen ærlig og rusfri. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. En dag nærmere gode dager, en dag unnagjort❤️ Pust med magen og ta ett skritt til. Jeg heier på deg❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg