En uanstendig søndag er snart omme

Å ta hviledagen på alvor, og ikke bruke søndagen til høylytt jobbing har vi tatt på aller høyeste alvor her i heimen, ja vi har jo respekt for gamle normer og regler, og har rett og slett ikke guts til å bryte gamle tradisjoner som andre har jobbet hardt for å grunnlegge for oss, må vite! 

At kalenderen min ikke lenger er fylt med oppgaver og plikter viser seg i dagene mine, jeg har all verdens tid og blir bare latere og latere. Jeg hadde en stor plan da jeg skulle ta lappen, for når jeg fikk lappen så skulle jeg begynne å være i mer aktivitet, jeg skulle gå i trimløypa hver eneste dag og skulle kjøre til fine turveier som er tilpasset at jeg ikke er helt bevegelig lenger, men hva tror dere skjedde da lappen var i boks og jeg for alvor kunne sette planene uti liv? 

 

Latskapen lenge leve, og de minste oppgaver er bare stress og mas, og jo mindre jeg må gjøre, jo mindre får jeg faktisk gjort også, og det er en evig ond sirkel 🙂 jeg har falt til ro i denne latskapen, jeg har blitt merkelig fort vant til den, og får ikke dårlig sanvittighet lenger, på tross av at jeg har lagt på denne sofaen i hele dag, uten å løftet en finger for noe som helst! Det eneste jeg har gjort i dag, var å hente mamma på jobb, for hun føler seg ikke helt vel, og legge på henne teppe her hjemme og finne mat, thats it! Ellers har vi lagt her og strukket og godtet oss i hele dag, og jeg er glad det er søndag, og at dette er allment godkjent! 

Etter at jeg fikk bilen så har latskapen for alvor tatt overhånd, og jeg tar bilen bare jeg skal en liten tur, på tross av korte avstander bruker jeg bilen isteden for å gå og jeg savner den tiden jeg kosa meg med å gå turer når det begynner å bli mørkt ute, der man kjenner kulden på kinnene og kan gå hjem etterpå og varme seg, en gåtur før man legger seg for kvelden, var min ting før, men nå bruker jeg bilen for alt det er verdt, og innser den helsegevinsten jeg går glipp av. Jeg innser at jeg må ta grep, men jeg tar det en annen dag.

Bloggen har vært i vinden i dag, og aldri før har jeg hatt så mange lesere, jeg prøver å bruke de kanalene jeg har, og setter veldig pris på dere som deler bloggen flittig og sprer ordet! Jeg har også en gruppe til bloggen på Facebook som heter tilbaketillivet som dere kan melde dere inni 🙂 jeg gleder meg til uka som kommer, og hvordan responsen blir av artikkelen som kommer i en av Norges største aviser, jeg ser virkelig frem til denne fremtiden som ligger foran oss, og neste helg får jeg lov å møte barna mine, og grunnen til at jeg kjemper så hardt! Jeg har så mange ting å se frem til! Og jeg er så heldig som har dere og dele alt med <3

 

En nydelig søndagskveld ønskes dere alle! Tusen takk for all støtte, delinger og kommentarer på denne bloggen, dere pusher meg fremover og jeg tar til meg alt! Det skal dere vite! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg