En STOR dag for meg! Foredrag på Florø Vidaregåande fullført med glans!

Herregud for en dag og fy flate så sliten jeg er i hodet! Jeg har vært «på» i mange timer og kjenner at jeg har tømt meg fullstendig! (På en veldig fin måte).

Rusfriheten min er det viktigste jeg har og det kjæreste jeg eier, det er den som holder meg i live og akkurat i dag har jeg fått lov og snakke om akkurat denne til ungdommer. I hverdagen er det lett og glemme hvor langt jeg har gått for og komme hit jeg er, og hvor mye arbeide som faktisk har blitt lagt ned i dette.

I dag har vi igjen holdt foredrag om rusen og livet uten, denne gangen på Florø Vidaregåande og jeg føler at vi presterte det beste vi hadde til ett publikum som tok oss imot med åpne armer. Når man føler at man har noe viktig på hjertet som denne hjertesaken her, så er det godt og bli mottatt på denne måten. 

Jeg kommer ifra ingenting, der jeg har betydd ingenting for både meg selv og andre, så det er ganske så stort for meg og få lov og gjøre dette! Nå føler jeg meg helt fullstendig tømt og må legges på lading. Dette har vært den mest givende dagen på lenge!

( telefonnummeret er til vakttelefonen til Rusettervernet Sogn og Fjordane)

 

Jeg er så glad for alle tingene som kommer min vei, alle oppdragene jeg får og alle mulighetene til og bruke min egen historie til og fortelle andre hvor lett det er og falle for rusen og dens makt. Jeg har erfaring om hvordan man stopper problemene før de store konsekvensene, jeg vet alt om disse tegnene man bør være obs på og jeg vet hvordan man kommer seg ut.

Vi alle har en helt unik historie med oss i ryggsekken og det er en glede og få lov og dele! 

Det viktigste budskapet er å snakke mer om ting som kan føles problematisk, ikke vær redd for og ta litt plass, si alltid hvordan du har det innerst inne og ikke vær så redd for og bli dømt. Vi alle er helt ulike men så like på mange måter, uten noen medmennesker hadde jeg ikke vært her jeg er i dag! Bruk hverandre og spill hverandre gode, også når det kommer til emner man ofte ikke snakker åpent om! Vi alle må bli flinkere til og snakke om tøffe tema.

Nå skal jeg nyte båtturen hjem til Måløy, dette har vært en fantastisk opplevelse! Jeg legger ved bilder av en illustrasjon som viser hvordan avhengighet fungerer, jeg skal prøve og finne linken til videoen 🙂

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Säger det återigen – Herregud, vilken kämpe du är!
      Så imponerad över det hästjobbet du gör Varje dag!
      Jag är i en liknande sits.. Eller ja, Jag är nykter på min 15:e dag idag. Kan inte minnas sist det hände. Eller jo, för 1.5 år sedan.. Då hamnade jag i koma och låg på sjukhus ett par, tre månder.. Sedan bröt jag lårbenet och knät på massa ställen för ett år sedan och var nykter några veckor..
      Men ja, det var ju inte direkt av fri vilja. Och .. Jag fick morfin. Så jag vet inte om det räknas..
      Nu har jag fotboja i en månad. 14 dagar kvar nu. Så det är väl kanske inte frivilligt nu heller men jag är ju helt ren från allt och förstår saker.
      Jag måste ärligt erkänna att det är helt jävla övervidrigt. Det här med att behöva känna. Ingen självmedicinering.
      Att inte sova mer än 2 timmar pr natt.
      Jag Vet att det bara är 15 dagar .. Men jag tar en timme i taget. Och jag hoppas, hoppas, hoppas att även när fotbojan åker av, så kommer jag klara av att fortsätta att vara nykter.
      Har i likhet med dig en dotter som inte bor hos mig längre. Det är tungt. Som fan!

      Så ja.. jag ville väl bara säga att jag är så jävla glad att du delar med dig av både det glada och fina och det svarta och tunga.
      Ibland gör det ont att läsa men det ger oxå kraft.
      Tack!

      //E

      1. Tusen takk for kommentar <3 takk for at du tar deg tiden til og gi meg så masse god feedback! jeg glemmer ofte dem som faktisk leser det jeg skriver og sitter i min egen boble. Jeg ønsker deg all lykke fremover og at du klarer og kjempe deg tilbake til livet! det er SÅ verdt det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg