En selvbestemt abort – Jeg skulle vært mor til 3

I mange kommentarfelt blir slike som meg betegnet som mordere som kaldblodig dreper sine egne barn, vi må ikke glemme menneskene bak og hvor vanvittig tøff denne avgjørelsen er. Jeg tror faktisk ingen som ikke har vært igjennom det selv kan sette seg inni det som skjer i hodet når en står ovenfor valget om en skal beholde barnet i magen eller ta det bort.

Jeg har helt siden jeg fikk sønnen min i 2007 trodd at jeg ikke kunne bli gravid da jeg etter en voldtekt fikk beskjed om at det var funnet rifter i livmoren min, jeg gikk i denne tro helt til for noen år siden da jeg plutselig fikk en positiv graviditetstest. Jeg var i en helt jævlig situasjon der jeg var i ett voldelig forhold og var nedtynget i rus og problemer.

Jeg hadde ikke en gang klart og holde meg rusfri i 9mnd og langt ifra klart og tatt imot ett barn og tatt vare på det slik situasjonen var, jeg var livredd! Jeg var mor til to i fosterhjem og så for meg fremtiden med tvangsplassering av barnet mitt og den samme runden med barnevernet jeg hadde opplevd mange år før. 

Da jeg var 15år oppdaget jeg at jeg ventet barn, jeg var ikke redd og var klar for og gjøre alt for barnet mitt, jeg tok ansvaret men nå som voksen ble jeg livredd da jeg oppdaget at det faktisk vokste ett barn i magen min. Som mor til to tenkte jeg ikke på det som en celleklump men en faktisk baby og det tyngste men mest rette valget jeg noengang har tatt i aktiv rus var og ta abort, jeg tok dette valget for barnets beste og har aldri angret siden.

Å ta dette valget når man har to barn ifra før er det sykeste jeg noensinne har gjort, men jeg har vært sikker hele veien, helt ifra jeg fikk vite om det. På sykehuset når jeg tok aborten satt med barnet mitt i den ene hånden på toalettet der, selv da var jeg helt sikker på at jeg aldri kunne gitt dette barnet det livet det fortjente. 

Jeg håper virkelig at vi tenker oss om når vi tar denne debatten for i hvert enkelt tilfelle så er det en skjebne ingen vet noenting om.

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Tenk al den kunnskapen du har ervervet, tenk på alt du har muligheten til å bidra med til fellesskapet. Vi trenger deg🤗🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg