En rusmisbruker på topplisten i Norge!

Reklame | Ellos.no

Jeg føler jeg har gjort mitt med denne bloggen her og føler jeg får gulroten oppi det hele når jeg ser at bloggen faktisk er på topplisten på blogg.no, sammen med de største bloggerne her i Norge, og mennesker jeg ser på tv daglig! Jeg føler det er MEKTIG at en blogg om rusmisbruk og mitt liv faktisk når helt opp til toppen av eliten her i Norge, og da føler jeg at mitt viktige budskap kommer frem! Jeg ønsker oppmerksomhet, ikke på meg selv men på problemene vi står fremfor og jeg har for vane nå og skrike høyt for å få den oppmerksomheten jeg krever. Jeg er ikke ett menneske som gir meg heller, det er jeg glad for! Og jeg setter pris på denne egenheten og staheten jeg er født med, den har ført meg oppi problemer men den har reddet meg alvorlig mange ganger! Dette MÅ til tenker jeg, at folk blir obs på problemer som veldig veldig mange står ovenfor hver eneste dag. Det er greit med oss som velger å skrike så høyt at alle hører oss, også dem som ikke ønsker å høre oss, men det finnes så mange som sitter aleine med rusproblemer som ikke blir plukket opp eller en gang lagt merke til! Det kan være personer man aldri i verden hadde trodd hadde ett eneste problem i verden, men som sliter med den indre kampen jeg også sitter med nå. Jeg krever oppmerksomhet for det jeg gjør, slik at flere og flere tør å søke hjelp eller støtte, og jeg nekter å skamme meg over meg selv og mine problemer lenger! Min drøm er å kunne si at jeg er alkoholiker, og bli automatisk godtatt, jeg ønsker å kunne be om hjelp, og få det med en gang! Jeg ønsker at alle som sliter blir sett på som vanlige mennesker som bare har fått mer bagasje enn de fleste, og jeg krever å bli møtt med respekt og forståelse for de kreftene jeg har vist ved min egen rusfrihet. Jeg sitter på en kunnskap og erfaring som er dyrebar akkurat nå, jeg kan faktisk endre store ting i samfunnet, da jeg selv har blitt en del av det normale samfunnet, men også er en del av fortiden min, og jeg vet akkurat hvordan det er å være på begge sider. Om folk velger å lytte til meg, vil dem lære mye, og kan gjøre arbeidet med denne gruppen mennesker mye mer effektiv og faktisk gjøre ting som vil funke! For begge parter. Det er ingenting å tape på å satse på meg, og det sier jeg ikke fordi jeg er høy på meg selv eller tror jeg er noe! Jeg har bare levd livet, og kan bruke det livet til å redde mange som jeg bryr meg om med enkle grep. Grunnen til at jeg brenner så sterkt for akkurat dette er fordi jeg ser det funker! Jeg ser at de små tingene jeg allerede har fått gjort, har gitt resultater som ingen har klart å oppnå på 10år! Og jeg føler slik stolthet over at jeg har klart å lage en blogg om dette, og nådd topplistene ved å være åpen og ærlig om mitt eget rusmisbruk. Jeg har bare blitt møtt med respekt! Jeg har fått forståelsen som jeg har søkt hele livet, og jeg har møtt en slik kjærlighet som ikke går an å beskrive! Jeg føler meg godtatt, jeg som alltid har følt meg utenom og som ett utskudd, jeg har følt at folk har lyttet til meg og virkelig vært intressert. Jeg føler jeg har så mye å gi inni meg, og det er så mange ting som må gjøres. Jeg orker ikke å gå i nok en begravelse med tanken om at jeg faktisk kunne gjort noe for å unngå den. Jeg tenker jeg kan bli en stor ressurs, og det er klokt å lytte på meg, iallefall støtteapparatet, og jeg håper det går fremover når denne dvalen er over. Jeg har følt jeg har slukket branner hele coronatiden, og håper det jeg har gjort har hjulpet! Nå er vi bare klare for å starte opp igjen gruppen, nå ut til flere som trenger oss og jobbe sammen for en enklere hverdag uten angsten og problemer som bygger seg opp som store fjell. Det er så deilig å ha noen andre som forstår uten at man må forklare så mye, og det er deilig å ha 2 timer i uka der man er sammen med likemenn.

Jeg orker ikke å la fortiden råtne meg opp innvendig, jeg ønsker bare å gå fremover dag for dag. Det kommer ikke til å bli lett noe, men det er heller ingen som har fortalt med at dette skulle bli lett. Jeg har kreftene jeg trenger, det har jeg bevist mange ganger nå, og jeg gleder meg til å se hvordan denne bloggen går fremover også. Jeg er så glad jeg har en plass å tømme meg på, så jeg kan gå videre i hverdagen min med lettere skuldre og en hjerne som ikke fyller seg opp med alt agget. Jeg er en av de heldige, og det er derfor jeg klarer meg så lett, men dere ser på bloggen at det er vanskelig som bare pokker for meg også, selvom jeg har absolutt alle forutsetninger for å klare meg og være lykkelig. Å kutte rusen er det vanskeligste jeg noengang har gjort, og jeg har mistet to barn til barnevernet og vært ute en vinternatt før. Det er bare å holde seg fast, og være fokusert hele veien, for det skal så lite til å bikke noen over i denne prosessen. Man kommer til å føle seg fullstendig aleine selvom det er 20 mennesker rundt man, man kommer til å føle en bunnløs sorg og gråte mer enn noengang, men man kommer også til å føle lykke for første gang på nytt, og man får håpet igjen og begynner å se resultatene. Den rusen jeg får av å være edru er helt ubeskrivelig, og jeg bytter den ikke ut med Tuborg! Det er den rett og slett ikke verdt <3

Reebok Classic//Vertbaudet//Twist & Tango//Twist & Tango

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg