En påske uten fyllekuler og rus!

Noe som slår meg i denne nye tilværelsen er hvor lang påsken faktisk er! så mye en får gjort på disse dagene og hvor mye ro og fred en faktisk kan få iløpet av en påskeferie! før gikk påsken i rasende fart og etterpå husket man ikke hva man hadde gjort en gang, dagene gikk inni hverandre og man fikk ikke noe utav dem, nå derimot kjenner jeg at jeg på ekte nyter hver eneste dag sammen med dem jeg er glad i, jeg tar meg selv i og sitte i sofaen med den største freden innvendig uten noe hig eller jag etter noe som helst annet en røyk innimellom. Rastløsheten og denne uroen i kroppen er borte og jeg har slått meg til ro med dette livet som har blitt en normal hverdag for meg, før hadde jeg ikke klart og sittet her i mer enn en time av gangen.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har tenkt tanken på rus en eneste gang, foruten når jeg har drømt, jeg har ikke savnet alkoholen i kroppen en eneste gang iløpet av denne påsken. Før har påsken bare handlet om rusen og fest, nå handler den om og hente seg innigjen før hverdagen starter. 

Jeg lurte litt på i begynnelsen av denne prosessen hvordan helgene ville se ut uten alkohol, hvordan høytidene og feiringene ville bli, bare det å feire bursdagen sin uten eller disse store markeringene, det å gå ut på pub uten alkohol i blodet eller reise på turer uten og nyte ett glass. Alle disse tankene har gått helt naturlig for meg, og jeg tar meg selv i å sitte og spille bingo sammen med masse mennesker som ikke drikker og har det 10 ganger mer morro enn på noen fester jeg har vært på før. Jeg tar meg selv i å reise bort sammen med min kjære og nyte av fine hotellrom og alle disse finessene som hotellene tilbyr uten og sjekke hvor baren er en gang, noe har endret seg. 

Jeg kunne så ønsket at jeg den gangen hadde funnet en blogg som dette, der noen viste meg at det faktisk var mulig. Denne freden jeg alltid har manglet i livet mitt, disse følelsene av glede og sorg, alle tingene man får tilbake som man ikke en gang visste man manglet, jeg kunne ønsket jeg hadde lest dette om jeg var i begynnelsen av prosessen min! 

God siste påskedag folkens! fortell gjerne i kommentarfeltet hva dere har bedrevet og gjort i påsken <3 Masse kjærlighet til dere alle.

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg