En ny epoke, ett nytt liv, en ny jobb?

Det er onsdag formiddag og jeg venter på at min kjære skal komme ifra jobb. Også i dag har jeg blitt sittende her hjemme og ikke gjort særlig til saker, jeg kjenner at jeg ikke føler meg nyttig slik jeg er avhengig av og gjøre. Jeg har vært ansatt i kiwi i 5år, jeg er vant med og bruke både kroppen og hodet, jeg er vant med denne sosiale biten og uten jobb mister man denne kontakten med andre mennesker, man blir isolert uansett hvordan man snur og vender på det. 

Den siste tiden har vært spesiell for meg, jeg har begynt og se fremover og hvor jeg ser meg selv om 5år, jeg ønsker noe mer og er villig til og nå gjøre noe med det.

Vandelsattest er bestilt, alle kompetansebevisene mine er hentet ned fra loftet og søknad er planlagt. Jeg har funnet en stilling som passer for meg, en som er skreddersydd etter mennesker som har store hull i cv’en, en jobb der jeg kan bruke meg selv og lære enormt om rusproblematikken og rusarbeidet. 

Det er ikke slik at jeg forventer og få full klaff på første forsøk, det er en kamp om stillingene og helt sikkert mange søkere, men med dette har jeg tatt ett viktig steg for meg selv. Å søke jobb når man bare har hatt en eneste jobb i hele sitt liv er skummelt men også en utfordring jeg liker, jeg kaster meg inni ting og satser på og stå  på beina når jeg kommer frem. Jeg har ingenting og tape på og prøve.

Erfaringene jeg har tilegnet meg igjennom livet kan brukes til noe bra, kunnskapen jeg sitter med kommer ifra så mange områder i livet og det ville være min største glede og få utnyttet disse dyrekjøpte erfaringene til og faktisk hjelpe noen andre. Det er dette jeg ønsker og brenner for, det er dette som får meg igjennom min egen kamp og det som gir meg motivasjonen til og bare fortsette og kjempe for det jeg tror på. 

Fremtiden er lys, det bare kjenner jeg på meg. 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer

Siste innlegg