En hel søndag for meg selv!

Denne dagen her var etterlengtet! Det har skjedd så mange ting rundt oss, vi har alltid vært på farten eller hatt ting som skulle gjøres, jeg har rett og slett ikke hatt tid til å hente meg innigjen og ta innover meg alle disse store forandringene som skjer i livene våres. Det har gått i ett bankende kjør de siste månedene, og jeg husker ikke sist jeg hadde en hel dag uten noen planer eller noe som har skjedd, og hver gang jeg har planlagt å ikke ha noe å gjøre, så har dagene fylt seg opp underveis. 

I dag har jeg virkelig kosa meg, jeg har ordnet masse i leiligheten våres, som bedrer trivselen. Jeg har tømt skap, og sortert til den store gullmedalje, og nå har alt sin plass, og kaoset er fjernet fra både leiligheten og ikke minst hodet mitt. Jeg fungerer dårlig når jeg ikke har kontroll på tingene mine, og om ting ikke blir ordnet, så klarer jeg ikke å gjøre de minste tingene her. Det er faktisk så ille at jeg ikke klarte å rydde og vaske, fordi det tok litt tid for min kjære og få opp noen hyller som stod på gulvet, så ille er det faktisk, og jeg ser hvor dumt det er. En skrue er løs ett sted, det er iallefall sikkert!

Uka som kommer gleder jeg meg skikkelig til! Det skjer små og store ting som jeg ser frem til, og jeg er så klar for å ta fatt på denne ferske og nye uka som ligger foran oss, jeg hadde aldri trodd at humøret og formen var så god, dagen etter samvær med barna mine. Det virker lettere for meg, fordi jeg selv har ett liv og gå tilbake til når dem drar, jeg klarer ikke  å forklare det på andre måter. 

På onsdag har vi gruppe som vanlig, men vi skal ut og spise med mormoren til Sebastian! Jeg tenker at når jeg gleder meg såpass mye som jeg gjør, så undrer jeg meg over hvordan min kjære har det, for det er altfor lenge siden vi har møtt henne, og det var trist at Bergensturen våres ble avlyst, så dette får være ett plaster på såret. 

I helgen skal vi til Leikanger på A-dagane! Og vi skal delta for første gang, så forventningene og sommerfuglene i magen melder seg allerede. Det blir overnatting på Hotel og seminar for å lære mer om ettervernet og denne tilværelsen som rusfri, jeg kjenner jeg aldri kan lære for mye om dette, og jeg kjenner jeg bare blir mer og mer inspirert og engasjert for saken. Det blir spennende å møte helt nye mennesker, og alle disse vi har møtt ett par ganger før <3 jeg føler vi er en del av ett fellesskap, vi er ikke aleine, og det vi jobber for i oss selv, er det så mange andre også som står for, alle disse holdningene og meningene om livet. Det føles godt, når man er vant med å være i ett rusmiljø, og faktisk møte mennesker som tror på noe annet enn dette livet der rusen er normalen. Vi gleder oss!

Denne dagen her har vært usedvanlig lang! Jeg såg på klokka halv 4 og trodde det var langt på kveld. Jeg er ikke vant med å ha massevis av tid, men ser nå hvor godt det har vært og bare være meg, og gjøre bare det jeg har lyst til, der og da. Forandringene i leiligheten har vært planer i hodet i lang tid, og først nå har jeg klart å sette dem uti liv, bedre sent enn aldri? 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg