En GROV legetabbe kan ta ifra meg min mor! slike ting som aldri kommer ut til offentligheten skal frem!

I dag har jeg vært og levert en koffert med klær og en pose med tingene mamma liker og spise, vi har fått oppdatering på hva som skjer inne i kroppen til mamma og det bekymrer meg dypt.

På mange måter var det godt og pakke kofferten og få noe annet og tenke på, noe praktisk faktisk! da følte jeg at jeg fikk gjort noe for henne, siden all makten er ute av mine hender. Det er ingenting jeg får gjort foruten og være her og være til og stole på. Alt ligger i prøvesvar og vanskelige legeord som jeg ikke klarer og ta innover meg.

Listen over alt som er galt er for lang til og klare og ta innover seg, det er altfor mye galt der, og det skremmer meg at det er en leges feil det hele. Mamma har diabetes, men hun har også bare ett nyre. Dette er noe legen hennes vet veldig godt, men på tross av dette har mamma blitt puttet i medisiner man overhode ikke skal gi mennesker med nyreproblemer, og på tross av dårlige prøvesvar og skader på den eneste nyren hun hadde igjen, valgte denne legen og gi henne denne medisinen som går utover nyrene. 

Jeg prøver og ikke henge ut noen eller konfrontere noen på denne bloggen, jeg har hele tiden prøvd og ikke være stygg med andre fordi det ikke ligger til min natur, men nå kjenner jeg at det er vanskelig og holde igjen! så mange legefeil har denne familien opplevd, faktisk så har flere mennesker dødd i våres familie på grunn av alvorlige legefeil, og nå kommer dette oppå det hele.

Det er vanskelig og ikke bli bitter og forbannet, da jeg har mest lyst og konfrontere denne legen som aldri skulle fått dette diplomet og disposisjonen til og kunne være lege en gang. Og nå ligger mamma og faktisk kjemper for livet på grunn av dette mennesket. 

Blodtrykket til mamma har vært på 220 siden i går da hun ble hasteinnlagt på sykehuset, det har gått litt ned for så og gå oppigjen helt siden i går. Nå ligger det på 175-185 som også er høyt men mye bedre. Mamma har også ett redusert jernlager i kroppen, i tillegg til anemi i blodet og lav blodprosent. Hun har nå nyresvikt og dem frykter for at det høye blodtrykket hennes har ført til slag i hjernen eller i aller verste tilfelle at hun har fått hjerneslag på grunn av disse feilmedisineringene denne legen har påført henne. 

Jeg gikk ifra og sørge til og oppleve ett raseri jeg ikke har følt på siden da feil ifra legene faktisk førte til at jeg stod i fare for og bli lam selv. Jeg fatter faktisk ikke hvordan det kan skje slike grove feil som dette!  nå skal jeg avslutte før jeg skriver noe jeg kansje vil angre på, for nå er jeg så fortvila at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og det eneste jeg kan gjøre nå er og sitte og vente og be om at mamma ikke får men eller skader av dette. 

Om noe skjer denne gangen så kommer jeg til og lage oppstyr… 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

12 kommentarer
    1. Så trist dette er. Håper det går bra med moren din. Jeg leser som regel bivirkninger på tablettene hvis jeg får nye medisiner i tilfelle legen ikke fulgt med selv. Vi skal jo stole på leger….men

        1. Man trenger ikke gå på Internett for å lese om bivirkninger på medisiner. D står i d skrivet som ligger i eska😊

    2. Det skal være elementær kunnskap for en lege å gi korrekt medisin som hensyntar medisinske lidelser, i dette tilfelle en nyreproblematikk. Ikke gå stille i dørene angående dette. Konfronter legen med dette spørsmålet. Bruk gjerne lydopptak av den samtalen. Informer om at du tar opp hans svar/forklaring, pass på at du er rolig og saklig. Bare si at du har rett til å ta opptak, og ikke la deg diktere eller annen forsøk på hersketeknikk. Ha gjerne med en person som vitne. Skriv notater etterpå, daterte, slik at du har orden og oversikt på det som skjer. Viktig.
      I beste fall trenger du ikke disse lydopptakene og notatene.
      Selv mistet jeg mammaen min pga en lege som ikke brydde seg om å gjøre jobben sin. Det var for sent, og hun døde etter kort tid. Har ikke hatt mamma i mitt voksne liv, pappa er død, og tre brødre er mistet etter arvestrid. All familie er borte.
      Så, ta vare på deg selv, ikke fall ned i grøften av mørke og indre smerte, kjære fine deg.

      Masse lykke til, du er en flott dame.

    3. Jeg tror det er ganske vanlig at leger ikke ser helhetsbildet når pasienten går på flere medisiner. Jeg har selv vært utsatt for det, og måtte til utredning. Heldigvis fant de ut av det før stor skade var skjedd.
      Flott at du kan være der for din mor nå!

    4. Min far fikk feil medisin hos legen da han hadde vondt i ryggen! Han hadde hatt flere blødende magesår! Og flere magesår som ikke blødde! Så jeg føler med deg! Nå er min far i himmelen, pga kreft i magen!

        1. Ja, det er fryktelig provoserende at de får lov å fortsette å praktisere. Jeg tok media på saken og de skrev en stor artikkel, pluss at jeg klagde saken inn for fylkeslegen. Legen fikk kjørt seg, men fikk bare en «ripe i lakken». Han dro i imidlertid.
          Uansett, rett ryggen og vær trygg i deg selv på det du gjør. Be om kopi av journal til sakspapirene, for ordens skyld. Moren din kan signere en fullmakt, det er helt grei ting å gjøre. Når de erfarer deg som ressurssterk blir det gjerne litt lettere å være pasient og pårørende.

    5. Jeg lurer på hva slags medisiner som har skadet nyre hennes jeg. Hva fikk hun medisinen for da? Håper at du vil beholde moren din fremover, hun er sikkert et flott menneske og du er jo så knyttet til henne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg